هواپیمای غول‌پیکر آلمان نازی / شاهکار جنگ‌جهانی دوم / عکس

هواپیمای غول‌پیکر آلمان نازی / شاهکار جنگ‌جهانی دوم / عکس

گجت‌نیوز نوشت: مسرشمیت ۳۲۳ گیگانت، بزرگترین هواپیمایی است که در جنگ‌جهانی دوم به پرواز درآمد.

برخاستن هر هواپیمایی از زمین، پیروزی بزرگی بر نیروی جاذبه است و هر چه هواپیما بزرگ‌تر باشد، قدرت بیشتری برای غلبه بر این نیرو می‌خواهد. پس تصور کنید که موتورهای پیستونی، چه قدرتی به بزرگترین هواپیماهای جنگ جهانی دوم می‌دادند.

هواپیماهای ترابری بزرگ، پرنده‌های غول‌پیکری هستند که برای انتقال محموله‌های سنگین طراحی شده‌اند. در سال ۱۹۴۲، این وظیفه بر دوش مسرشمیت ۳۲۳ گیگانت افتاد. از هیبتش ناگفته پیداست که لوفت‌وافه (نیروی هوایی آلمان)، برای این غول هوایی چه در سر داشت.

هواپیمای غول‌پیکر آلمان نازی / شاهکار جنگ‌جهانی دوم / عکس

با 28 متر طول، Me-323 می‌توانست 120 سرباز آماده به رزم یا 12 هزار کیلوگرم بار را در فواصل 800 کیلومتری جابه‌جا کند. برای بلند شدن آن از زمین اما نیروی فراوانی لازم بود که از شش موتور 14 سیلندر ساخت شرکت ژنوم ارون، تعبیه شده روی بال‌های هواپیما می‌آمد.

مسرشمیت ۳۲۳ با سرعت ۲۱۷ کیلومتر بر ساعت، آسمان را می‌پیمایید.

5858

پست بعدی

آغاز جشنواره تئاتر فجر از امروز در شیراز

پ ژانویه 12 , 2023
ایسنا نوشت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای با حضور آثاری از هشت استان به شکل منطقه‌ای در شیراز آغاز به کار کرد. از صبح پنجشنبه ۲۲ دی، بیست و هفتمین جشنواره تئاتر فجر منطقه‌ای تئاتر، در شیراز آغاز به کار کرد و تا روز یکشنبه ۲۵ دیماه، ادامه خواهد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000