حبس و شلاق، حکم تبعه بلژیکی متهم به «جاسوسی علیه ایران» و «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»

حبس و شلاق، حکم تبعه بلژیکی متهم به «جاسوسی علیه ایران» و «همکاری با دولت متخاصم آمریکا»

میزان نوشت : بر اساس حکم صادر شده از سوی دادگاه انقلاب اسلامی تهران «الیویر وند کاستیل»، فرزند برنارد، متولد سال ۱۹۸۱ با ۴ عنوان اتهامی در دادگاه محاکمه شده است که در پایان دادگاه انقلاب اسلامی تهران در هر ۴ عنوان اتهامی وی را مستحق مجازات دانسته است.

بر اساس کیفرخواست صادر شده الیویر وند کاستیل متهم بوده است به جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار و پولشویی به همین میزان.

دادگاه پس از برگزاری جلسات دادگاه با حضور معاون دادستان، متهم و وکیل مدافع وی در نهایت در رابطه با اتهام اول، جاسوسی علیه جمهوری اسلامی ایران به نفع سرویس اطلاعاتی بیگانه، تبعه بلژیکی را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است. همچنین دادگاه انقلاب اسلامی تهران در مورد اتهام دوم، همکاری با دولت متخاصم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، نیز وند کاستیل را به ۱۲.۵ سال حبس محکوم کرده است.

در مورد اتهام سوم، قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار، رئیس دادگاه برای تبعه بلژیکی ۲.۵ سال حبس، ضبط ارز قاچاق، پرداخت جزای نقدی معادل ۲ برابر بهای ریالی دلارها به قیمت روز و ۷۴ ضربه شلاق حکم صادر کرده است.

در مورد اتهام چهارم، پولشویی به میزان ۵۰۰ هزار دلار، هم دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای این فرد ۱۲.۵ سال حبس و مصادره اصل مال درآمد و عواید حاصل از ارتکاب جرم منشا و جرم پولشویی در نظر گرفته است.

حکم صادر شده بدوی و ظرف ۲۰ روز در دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

کیانوش عیاری به جشنواره می‌آید/ مشکل «کاناپه» حل می‌شود؟

س ژانویه 10 , 2023
روح‌الله سهرابی در یک گفتگوی رادیویی ضمن تشریح آخرین وضعیت برخی فیلم‌های مشکل‌دار مانند «کاناپه» از تکمیل فرم حضور در جشنواره از سوی عوامل فیلم تازه کیانوش عیاری خبر داد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روح‌الله سهرابی مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی در گفتگویی با «استودیو […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000