روایت مادر روژین یوسف‌زاده از چالش‌های پرونده دختر بازداشتی خود

 روایت مادر روژین یوسف‌زاده از چالش‌های پرونده دختر بازداشتی خود

امتداد نوشت : زیزه یوسف‌زاده، مادر روژین(مرضیه) یوسف‌زاده گفت: یک میلیارد وثیقه در نظر گرفته‌اند اما متاسفانه ما سندی برای ارائه به این عنوان نداریم. از سویی برای او حکم بدوی صادر کرده و از سوی دیگر، گفته‌اند که سند بیاورید تا او را آزاد کنیم.

  • وقتی پیگیر دادگاه دخترم بودیم، وکیل تعیینی برای پرونده روژین به صورت داوطلبانه، وکالت او را بر عهده گرفت. دخترم ۲۶ ساله من از ۲۷ شهریورماه بازداشت شد و الان، نزدیک به ۱۰۰ است که همچنان در بازداشت به سر می‌برد.
  • در پرونده دخترم در حال حاضر، یک میلیارد وثیقه در نظر گرفته‌اند اما متاسفانه ما سندی برای ارائه به این عنوان نداریم. از سویی برای او حکم بدوی صادر کرده و از سوی دیگر، گفته‌اند که سند بیاورید تا او را آزاد کنیم. حتی اگر پنج سال هم حکم گرفته بود، آنطور که به من گفتند، قاعدتا باید ۵۰۰ میلیون برای او وثیقه در نظر می‌گرفتند، نه یک میلیارد!
  • اول که ۱۰۰ میلیون وثیقه برای آزادی روژین در نظر گرفته بودند و بعد از کلی تلاش وقتی این مبلغ را آماده کردیم، گفتند که رقم وثیقه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. بعد از این هم باز به ما گفتند که حکم دخترتان آمده و وثیقه مورد قبول نخواهد بود.
  • وقتی هم به دادگاه رفتیم، من گفتم که ما شهرستانی هستیم و شما را به خدا آزادش کنید، من او را با خودم ببرم، بعد از سه روز گفتند که مجموعا ۵ سال حبس در این پرونده صادر شده است.
  • ۲۳ آبان ماه تاریخ دادگاه دخترم بود و گفتند که حکم بعد از ۸ روز به صورت شفاهی به شما اعلام می‌شود. بعد هم که حکم صادره را اعلام کردند، باز دخترم روی آن اعتراض زد و منتظر نتیجه هستیم. به هر حال، همان طور که گفتم، حکم صادر و وثیقه نیز در نظر گرفته شده اما ما از تامین این وثیقه عاجز هستیم.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

وکیل تعیینی دکتر حمید قره حسنلو: دیوان عالی، هنوز، نقض حکم اعدام موکلم را اعلام رسمی نکرده

چ دسامبر 28 , 2022
شرق نوشت: بیات،تعیین تکلیف نهایی را به مراجعه فردا (پنج شنبه) خود به دیوان عالی کشور موکول کرد و گفت: «تا زمانی که دیوان عالی کشور رسما اعلام نکند که حکم اعدام حمید قره حسنلو نقض شده است، نمی‌توان نظری در این زمینه اعلام کرد به همین دلیل همچنان باید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000