انتقاد شدید ابطحی به حمایت «جامعه مدرسین از اعدام‌ها» / رویه خدایی، تشویق و هورا کشیدن برای اعدام بیشتر نیست

انتقاد شدید ابطحی به حمایت «جامعه مدرسین از اعدام‌ها» / رویه خدایی، تشویق و هورا کشیدن برای اعدام بیشتر نیست

بی‌ادبانه و خارج از عرف ادبیات حوزوی به اساتید گرانقدری از حوزه گفته‌اند: *اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی* اما مهم این بود که قبول دارند بسیاری از اساتید حوزه و حقوقدانان اعدام‌هایی این چنینی با حکم محاربه و افساد را قبول ندارند.

  • مجمع‌عمومی جامعه مدرسین بیانیه‌ای داده که البته می‌گویند خیلی از اعضای جامعه مدرسین آن را گردن نمی‌گیرند.
  • در آن بیانیه درخواست *تداوم جدی‌تر اجرای اعدام*شده‌اند.
  • این، هم اهانت به سیستم قضایی است که زیر فشار است و هم لگد زدن به حوزه و روحانیت کم جان است که گویا دین اینان لذتی از کشتن دیگران می‌برد که نگو.
  • اما مهم‌تر از همه این‌ها این است که خودشان اعتراف کرده‌اند، آنها همه حوزه و دین نیستند. واقعاً هم نیستند. درست است بی‌ادبانه و خارج از عرف ادبیات حوزوی به اساتید گرانقدری از حوزه گفته‌اند: *اقلیتی از حوزویان ورشکسته سیاسی، اعتقادی و اخلاقی* اما مهم این بود که قبول دارند بسیاری از اساتید حوزه و حقوقدانان اعدام‌هایی این چنینی با حکم محاربه و افساد را قبول ندارند.
  • روحانیت و دیانت تا افرادی دارد که در برابر افکار عمومی می‌ایستند و تنها سخنگوی جریانات افراطی هستند و از رحمانیت دینی غافلند نیاز به دشمن ندارد.
  • همه می‌دانند رویه خدایی در مورد دما و خون احتیاط است، نه تشویق و هورا کشیدن برای اعدام بیشتر.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۱

پست بعدی

مجازات مرگ و زندان برای قتل خواهر در خانه مجردی

س دسامبر 27 , 2022
خواهر و برادری که با همدستی یکدیگر خواهر دیگرشان را کشته بودند با مجازات سنگین مواجه شدند. اعتمادآنلاین | خواهر و برادری که در پی یک انتقام‌گیری خانوادگی خواهر کوچک‌شان را کشته‌اند به قصاص و زندان محکوم شدند. به گزارش اعتمادآنلاین، دو متهم در یک نقشه هولناک بعد از اینکه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000