دعواهای جناحی حیدری- نعمتی را رها نکنیم شکاف موجود در جامعه پر نمی‌شود

اعتمادآنلاین |

احمد مازنی، نماینده تهران در مجلس دهم در یادداشتی به عنوان «انصاف را رعایت کنید» برای روزنامه اعتماد نوشت: از دیرباز دسته‌بندی‌های حیدری- نعمتی مبنای قضاوت حامیان و مخالفان بود. به این معنا که هواداران دسته «الف» هر عملی از طیف خود را زیبا می‌دیدند و هر عملی از طیف «ب» را زشت. این رویه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی به مرور در دو جریان چپ و راست که بعدها اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نام گرفتند، حاکم شد. دو جریانی که قرار بود برای انقلاب و ایران مانند دو بال پرواز باشند، هرچه جلو‌تر آمدند از هم دور و دورتر شدند تا آنجا که هر جناحی دوغ خود را شیرین و دوغ جناح رقیب را ترش می‌داند.

مرور مواضع دو جناح راست و چپ در رسانه‌های این سال‌ها می‌تواند منبع پژوهش‌های فراوانی در زمینه رعایت یا عدم رعایت انصاف از سوی حامیان دو جناح نسبت به جناح رقیب باشد. البته رفتار صدا‌و‌سیما و روزنامه کیهان که هر دو متعلق به بیت‌المال و هرگونه سوگیری جناحی از سوی این دو رسانه خلاف شرع، اخلاق و قانون است را در دوره دولت سابق و دولت فعلی می‌توان به عنوان میزان انصاف یا بی‌انصافی شناخت. از ماجرای تلخ درگذشت مهسا امینی و اعتراضات مردمی حدود سه ماه می‌گذرد. صرف‌نظر از رفتار دولت‌ها و گروه‌های معاند و رسانه‌های مزدور این دولت‌ها و عناصر برانداز که به اقتضای طبیعت‌شان عمل می‌کنند…

برخی افراد و گروه‌های داخلی نیز در اوج بحران همان رویه غیرمنصفانه را در حمایت یا نقد یاران و رقیبان دنبال می‌کنند. یکی از وقایع بسیار تلخ این روزها حوادث منجر به قتل و جرح افرادی از معترضین و ماموران است. از درگذشت غم‌انگیز مهسا تا عملیات تروریستی در شاهچراغ، تیراندازی به روی معترضین در زاهدان، کردستان و دیگر شهرهای ایران و نیز صدور و اجرای شتابزده احکام اعدام و قربانی بیش از هفتاد نفر و حدود شش هزار مجروح از نیروهای پلیس و بسیج که هرکدام دارای خانواده چشم‌انتظاری بودند و زندانیانی که چشمان بسیاری در انتظار بازگشت‌شان به آغوش خانواده است.

اینها همه ایرانی هستند، هم‌وطنانی که شاید در ارتباط خصوصی و در روزهای قبل از اعتراضات هم هیچ مشکل و عداوتی با هم نداشتند. اما اکنون کار به جایی رسیده است که برای اجرای حکم اعدام یک طرف، برخی امامان جمعه تبریک می‌گویند و در قطب مقابل، نیروهای انتظامی و بسیجی را سرکوبگر بخوانند و قتل فجیع آنان را با آلات قتاله‌ای چون قمه و در مواردی سلاح گرم، دفاع معترضین بنامند!

ما به عناصر افراطی که سال‌ها بر این دو قطبی دمیدند و اکنون که برادرکشی سکه رایج شده چه بسا با دُم‌شان گردو می‌شکنند کاری نداریم. ما با عناصر افراطی و تروریست مزدور بیگانگان که کینه شتری چهل‌ساله نسبت به انقلاب اسلامی و ایران عزیز دارند کاری نداریم و نیز با کسانی که تنها راه را دمیدن بر دو قطبی حامیان و براندازان دانسته و شعارشان اقتل الموذی قبل ان یوذی و لابد بالیوزی! است هم کاری ندارم. اما با شما که از هر جناحی هستید اما ادعای دیانت دارید و برای اعمال و رفتارتان در پیشگاه خداوند حساب و کتابی قائل هستید؛ با شما که از موضع اصلاح و تحول به تحولات ایران می‌نگرید و راه نجات ایران را عقلانیت و گفت‌وگو می‌دانید؛ با شما که مدعی اصول و ارزش‌های انسانی و منادی اعتدال و عقلانیت هستید و با شما که به خانواده بزرگ ایثارگران تعلق دارید اما به وضع موجود انتقاد دارید و راه‌حل را در بازگشت به اصول و ارزش‌های اسلامی و انسانی می‌دانید؛ آری شما! با شما هستم! شما انصاف را رعایت کنید!

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

نامزد اولیه اسکار بین‌المللی معرفی شدند

پ دسامبر 22 , 2022
ایسنا نوشت: آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست کوتاه نامزدهای چند شاخه از جمله جایزه بهترین فیلم بین‌المللی سال را در حالی اعلام کرد که نماینده سینمای ایران از رسیدن به جمع ۱۵ نامزد اولیه بازماند. بر این اساس آرژانتین (آرژانتین، ۱۹۸۵)، اتریش (کورساژ)، بلژیک (نزدیک)، کامبوج (بازگشت به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000