روزنامه دولت هم گرانی را گردن اعتراضات انداخت / این شرایط تداوم داشته باشد، اوضاع بدتر هم می‌شود

روزنامه دولت هم گرانی را گردن اعتراضات انداخت / این شرایط تداوم داشته باشد، اوضاع بدتر هم می‌شود

روزنامه ایران هم گرانی در بازارها را به گردن معنرضان انداخت و از نقش «آشوب»‌ها در گرانی نوشت.

ناآرامی و آشوب‌ها هرچند وجهه سیاسی و اجتماعی دارد، اما ارتباط تنگاتنگی با اقتصاد دارد. هم‌اکنون حدود ۳ ماه سه ماه از ناآرامی‌های اخیر در کشور می‌گذرد و از همان ابتدا آثار کوتاه‌مدت آن براقتصاد کشور نمایان شد، ولی آنچه از اهمیت بیشتری برخوردار است، تأثیری است که این ناآرامی‌ها در بلندمدت بر بخش‌های مختلف اقتصاد ملی به همراه دارد.

نویسنده در ادامه با بیان اینکه «دامنه و ابعاد آثار اقتصادی ناآرامی‌ها، اعتصابات، اعتراضات و شورش‌ها، آنقدر وسیع است که نهادهای بین‌المللی نیز پژوهش‌های مختلفی درباره آن انجام و نتایج آن را ارائه داده‌اند» نوشت: زمانی که نااطمینانی در فضای اقتصادی به دلیل ناآرامی و آشوب افزایش یابد، رفتار اقتصادی مردم و فعالان اقتصادی نیز تغییر می‌کند. از یک ‌سو مردم به دلیل نگرانی از آنچه در آینده رخ می‌دهد، هزینه‌ها و مصرف خود را تا حد ممکن کاهش می‌دهند و از سوی دیگر، فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران نیز برای ادامه کار دچار تردید می‌شوند. حال هرچه این شرایط تداوم بیشتری داشته باشد، تردید جای خود را به توقف و فرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

پاسخ عبدی به مدعیان افزایش قیمت ارز به علت «اعتراضات»

ش دسامبر 17 , 2022
اگر اعتراضات دلیل افزایش باشد با فروکش کردن آن باید کاهش مییافت و نه جهش. عباس عبدی ، فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت: آیا توجه کردید که افزایش قیمت ارز در زمانی صورت گرفت که اعتراضات فروکش کرده بود اگر اعتراضات دلیل افزایش باشد با فروکش کردن آن باید کاهش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000