ارزیابی روزنامه اصولگرا از «رای‌گیری بی‌سابقه برای حذف یک کشور از کمیسیون مقام زن سازمان ملل»

ارزیابی روزنامه اصولگرا از «رای‌گیری بی‌سابقه برای حذف یک کشور از  کمیسیون مقام زن سازمان ملل»

روززنامه جوان نوشت: این اولین باری است که برای حذف یک کشور از این کمیسیون رأی‌گیری می‌شود و تاکنون چنین چیزی سابقه نداشته است

  • امریـــکا در خیمه‌شب بازی دیگری که با هدف سیاسی و حمایت از آشوبگران ایرانی انجام شد، چهار شنبه شب نشستی را در کمیسیون مقام زن سازمان ملل ترتیب داد و در نهایت با کمک متحدانش و با آرای شکننده به حذف ایران از این کمیسیون رأی داد؛ اقدامی که ایران آن را به شدت محکوم و فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد و ۹ کشور مخالف هم آن را نشان قلدری آشکار و استاندارد دوگانه از سوی غربی‌ها توصیف کردند.
  • در نهایت با ۲۹ رأی موافق، ایران را از ادامه فعالیت در این کمیسیون محروم کردند. در این کمیسیون که ۵۴ عضو دارد، ۲۹ کشور عمدتاً غربی به آن رأی مثبت دادند. هشت کشور رأی مخالف و ۱۶ کشور هم رأی ممتنع دادند. بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن رأی منفی دادند. کشورهای بنگلادش، کنگو، ساحل عاج، گابن، هند، اندونزی، مکزیک، موریتانی، تایلند، جزایر سلیمان، تونس و تانزانیا از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رأی ممتنع دادند. برای تصویب قطعنامه در این کمیسیون به اکثریت رأی موافق نیاز است و بیش از نیمی از اعضا علیه ایران رأی دادند.
  • این اولین باری است که برای حذف یک کشور از این کمیسیون رأی‌گیری می‌شود و تاکنون چنین چیزی سابقه نداشته است و به همین خاطر برخی کشورهایی که رأی ممتنع دادند به این خاطر با امریکا همراه نشدند که نسبت به اینکه اخراج یک کشور رویه حقوقی و قانونی داشته باشد تردید داشتند. مقامات امریکایی این اقدام را پیروزی بزرگی برای خودشان عنوان کردند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

ببینید | بازخوانی سخنان رییسی درباره آلودگی هوای تهران زمانی که رییس قوه قضاییه بود

ش دسامبر 17 , 2022
در روزها و هفته هایی که کلانشهر تهران غرق در آلودگی هوا است و شاخص کیفیت هوا به بالاترین حد خود رسیده است،بازخوانی سخنان رییسی درباره آلودگی هوای تهران زمانی که رییس قوه قضاییه بود، خالی از لطف نخواهد بود. منبع: خبرفوری دریافت 1 MB 265 35

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000