چگونه تعارض با همسران را حل کنیم؟

چگونه تعارض با همسران را حل کنیم؟

به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) چاپ دوم کتاب «روش‌های حل تعارض در روابط همسران» به قلم روح‌الله شمسا و زهره حسینی را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تعارض‌های زناشویی به عنوان گره‌های ارتباطی بین زن و شوهر، نقشی کلیدی در زندگی ایفا می‌کنند. از یک ‌طرف وجود تعارض در زندگی زناشویی، واقعیتی غیرقابل‌انکار است و از سوی دیگر، حل ‌نشدن یا طولانی ‌شدن زمان برای حل‌وفصل تعارض‌ها، می‌تواند زندگی ما را وارد سبک‌های بیمارگونه‌ای کند. آشفتگی، تنش، ناامیدی و اندوه در زندگی زناشویی از نشانه‌های آن است. موفقیت‌های ما و فرزندان‌مان در گرو چگونگی حلّ تعارض‌های پیش‌روست. در این کتاب سعی شده است پس از بررسی مفهوم تعارض‌ها، به عوامل شکل‌دهندۀ آن پرداخته و درنهایت، راه‌هایی برای حل آن‌ها پیشنهاد شود.
این کتاب در چهار فصل به موضوعاتی مانند تعارض چیست؟، علت‌شناسی تعارض‌های زناشویی، سبک‌های ارتباطی و گام‌های مؤثر برای حل تعارض پرداخته است.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم: «زندگی زناشویی پر از لحظاتی است که زوجین برای رسیدن به تفاهم و شادی در زندگی یا برای حل‌وفصل سوءتفاهمات و تعارضات تلاش می‌کنند. مهم این است که زوجین آگاهی داشته باشند که تعارض، طبیعی‌ترین بخش زندگی زناشویی و واقعیتی غیرقابل انکار است و زمانی خود را نشان می‌دهد که هر یک از افراد برای دست‌یابی به "فردیت و ارضای نیازهای شخصی" تلاش می‌کنند.»

چاپ دوم کتاب «روش‌های حل تعارض در روابط همسران» به قلم روح‌الله شمسا و زهره حسینی در ۲۰۰ صفحه و به بهای ۷۰ هزار تومان در دسترس زوج‌های ایرانی قرار گرفته است.

۵۵۲۴۵

پست بعدی

انتقاد از پاسخ تکراری «وکیل پذیرفته نمی‌شود» در دادگاه‌های متهمان اعتراضات اخیر

چ دسامبر 14 , 2022
اعتماد نوشت: با اینکه تبصره ماده ۴۸ قانون آیین دادرسی محدودیت دسترسی به وکیل تعیینی را تنها مختص دوران بررسی مقدماتی پرونده می‌داند اما کماکان وکلای تعیینی از حضور در دادگاه متهمان یا پیگیری فرجام‌خواهی، منع می‌شوند سید محمود علیزاده طباطبایی، وکیل تعیینی «حمید قره‌حسنلو» می‌گوید که در مراجعه به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000