اولین خودروهای وارداتی کی وارد کشور می شوند؟

اعتمادآنلاین|

به گزارش ایسنا، سیدرضا فاطمی امین- امروز (دوشنبه) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه تهیه نقشه راه تطبیق سیاست‌های تجاری و ارزی با بانک مرکزی، در رابطه با زمان ‌واردات اولین خودروها به کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزیر صمت در این گفتگو در خصوص زمان واردات اولین خودروها به کشور توضیحاتی ارئه داد که می خوانید:

*هفته آینده‌ نخستین محموله خودروهای وارداتی، وارد کشور می‌شود.

*از میان ۴۰۰ مجموعه‌ای که درخواست واردات داشته ۲۷ مورد دارای حداقل شرایط بوده اما تنها چهار مجموعه ثبت سفارش خود را کامل کرده‌اند که تایید نهایی برای واردات شده‌اند، خودروهای یک مجموعه هفته آینده وارد گمرک می‌شود تا امور مربوط به ترخیص را طی کند.

*در تامین یک میلیارد یورو ارز مورد نیاز برای واردات خودرو مشکلی وجود ندارد و توافق‌های لازم با بانک مرکزی صورت گرفته است.

*اما در مرحله اول تاکیدی روی این موضوع نداریم؛ چرا که برای ما در این مرحله زمان واردات مهم است تا آن ذهنیتی که گفته می‌شود، واردات صورت نمی‌گیرد از بین برود.

*بنابراین در این مرحله هر وارد کننده ای که توان عقد قرارداد خودرو زیر ۲۰ هزار یورو داشته، کار ثبت سفارش را آغاز کرده است.

*دیگر هیچ خودروی ناقصی در کشور تولید نمی‌شود. تمامی خودروهای تولیدی عبور مستقیم و آماده فروش هستند، در رابطه با مشکل صادرکنندگانی که با ارز آزاد مواداولیه تهیه می‌کنند، گفت: هیچ موردی در صنعت وجود ندارد که مواداولیه خود را از ارز آزاد تهیه کند. تمامی تولیدکنندگان مواداولیه را با ارز نیما تهیه می‌کنند و اگر موردی وجود دارد، به وزارت صمت معرفی شود.

*در بخش کشاورزی مشکلی درباره تفاوت قیمت نیما و آزاد وجود دارد که در مورد آن، صادرکنندگان معتقدند صادرات با ارز نیما سبب کاهش توان رقابتی می‌شود و سودی ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

کشته و مصدوم در واژگونی خودرو حامل معلمان

د دسامبر 12 , 2022
ایلنا نوشت: واژگونی خودرو حامل معلمان در مسیر جاده فرعی شهر مایوان به فاروج در استان خراسان شمالی یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت. (عکس تزئینی است.) صبح امروز (۲۱ آذر ماه) بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری حامل معلمان در محور جاده مایوان به فاروج استان خراسان شمالی، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000