آزادی تعدادی از بازداشتی‌های زیر 18 سال حوادث اخیر

اعتمادآنلاین|

معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر خبر داد که بعد از بازدید کاظم غریب آبادی از کانون اصلاح و تربیت استان تهران، وی با همه ۲۰ نفر بازداشتی های زیر ۱۸ سال (عمدتا ۱۷ تا ۱۸ سال) از نزدیک گفت و گو کرد.

​به گزارش جماران، دبیر ستاد حقوق بشر که پیش از این و در طول هفته گذشته از زندان تهران بزرگ، زندان زنان و بازداشتگاه‌های امنیتی نیز بازدید کرده بود، در نشست‌هایی جداگانه با مقامات زندان‌ها، دادستان عمومی و انقلاب تهران، سرپرست و قضات دادسرای امنیت تهران و رئیس و قضات دادگاه انقلاب نتایج بازدیدها و گفت و گوهای خود را در میان گذاشت و تصمیمات لازم در برخی حوزه‌ها گرفته شد.

براساس این گزارش، در نتیجه این بازدیدها و در ادامه تدابیر رئیس قوه قضاییه، تعدادی از بازداشت‌شدگان دارای شرایط، با صدور قرارهای لازم آزاد شدند.

کاظم غریب‌آبادی هفته گذشته سه روز متوالی از زندان اوین، زندان تهران بزرگ و زندان زنان و بازداشتگاه‌های تحت نظارت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بازدید و در جریان وضعیت بازداشت‌شدگان مرتبط با اعتراضات اخیر قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

اژه‌ای: اگر اجازه می‌دادیم، دوربین‌ها محاکم و زندان‌های ما را ببینند، امروز وضعمان بهتر بود

ی دسامبر 11 , 2022
مهر نوشت: رئیس قوه قضائیه با اشاره به اصل قانونی علنی بودن دادگاه به جز برخی استثناها گفت: آیا ما به این استثناها توجه کردیم؟ انتخابات متعددی در پیش داریم و سوال اینجاست آیا فرایندهای مربوط به انتخابات شفاف است؟ اگر عده‌ای بخواهند ببییند بر چه اساسی، سلب صلاحیت شده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000