نتایج نظرسنجی «ایسپا» درباره «احساس مردم ایران» به شکست تیم ملی از آمریکا، اشتباه بود؟ / عباس عبدی پاسخ داد

 نتایج نظرسنجی «ایسپا» درباره «احساس مردم ایران» به شکست تیم ملی از آمریکا، اشتباه بود؟ / عباس عبدی پاسخ داد

هم میهن نوشت : مرکز افکارسنجی ایسپا در آخرین نظرسنجی خود در خصوص جام جهانی نسبت به احساس مردم ایران درخصوص شکست و پیروزی تیم ملی مقابل انگلیس و ولز و امریکا پرداخته است. طبق این آمار حدود ۷۸ درصد از کل پاسخ دهندگان از شکست احتمالی امریکا خوشحال ‌می‌شدند و حدود ۲۲ درصد نسبت به پیروزی احتمالی امریکا مقابل تیم ملی ایران یا خوشحال می‌شدند یا بی تفاوت بودند.

عباس عبدی تحلیلگر سیاسی و اجتماعی در گفت و گو با «هم میهن» درخصوص این نظرسنجی و آمار آن گفت:«این نتایج مغایر با آنچه بعد از پیروزی امریکا مقابل ایران رخ داد نیست، به این دلیل که آمار منتشر شده برای کل کشور است ولی بر حسب این که در کدام شهر و کدام محله باشد ابراز خوشحالی یا ناراحتی می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

بعلاوه آمار ۹۰ درصد اعلامی درست نیست طبق این نظرسنجی ۷۸ درصد مردم از شکست احتمالی امریکا خوشحال می‌شدند و ۲۲ درصد چنین نگفته اند. معتقدم این ۲۲ درصد هم عدد بسیار بزرگی است.

شما فرض کنید فقط ۷۸ درصد مردم قتل را جرم بدانند؛ اینکه از نظر برخی قتل جرم نباشد ۲۲ درصد هم رقم زیادی است. به همین دلیل می‌گویم که درصد مخالفت با پیروزی فوتبال ایران مقابل امریکا بسیار نمود پیدا می‌کند بنابراین این آمار مشکلی ندارد بلکه مشکلش ناشی از سوءگیری ما نسبت به محلی که بوده‌ایم است.»

فضای دوقطبی جامعه نیز تبعات خاص خودش را دارد و متاسفانه حکومت خیلی متوجه این بازی نیست و بعضا در تشدید این فضا هم نقش ایفا می‌کند. دولت به جای اینکه ورزش را از سیاست جدا کند، همچنین حوزه‌های دیگر را نیز از سیاست متمایز کند و سیاست را منحصر به محدوده خاصی کند، آن را گسترش می‌دهد تا بلکه بتواند از این طریق مشکلاتش را حل کند غافل از اینکه چنین اتفاقی اساسا رخ نمی‌دهد و مشکلاتش را به این حوزه‌ها نیز وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

۲۱۲۲۰

پست بعدی

پلیس: مظنونین قتل مهران سماک دستگیر شدند

پ دسامبر 1 , 2022
تسنیم نوشت: فرمانده انتظامی شهرستان انزلی گفت: مظنونین قتل "مهران سماک" ۳۰ساله در شهرستان انزلی توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند و تلاش برای شناسایی ضارب همچنان ادامه دارد. بامداد چهارشنبه و پس از پایان یافتن مسابقه فوتبال تیم ملی کشورمان در مصاف با آمریکا و تجمع عده‌ای در محدوده […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000