دو سال گذشته تماسی بین مجلس ایران و پارلمان اروپا وجود نداشته است

اعتمادآنلاین|

ابوالفضل عمویی به اظهارات اخیر رییس پارلمان اروپا درباره قطع ارتباطات و گفت‌وگوهای مستقیم میان پارلمان اروپا و جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، عمویی در واکنس به این اظهارات گفت:

*اقدام پارلمان اروپا در تعلیق تماس مستقیم با مجلس شورای اسلامی فرار رو به جلو است چرا که در واقع در دو سال گذشته تماس مستقیمی بین مجلس ایران و پارلمان اروپا وجود نداشته است.

*آن‌ها سال گذشته درخواستی برای بازدید از ایران داشتند اما به دلیل صدور قطعنامه‌هایی که جنبه مداخله گرایانه داشت و بر اساس اطلاعات فیک نیوز نوشته شده بود، برای انجام سفر با ملاحظه برخورد شد و مورد موافقت قرار نگرفت.

*موضع اخیر پارلمان اروپا و رییس آن تحت تاثیر گروه‌های مخالف ایران و ضدایرانی‌ها مطرح شده است. تاثیرپذیری پارلمان اروپا از این گروه‌های معارض، آن‌ها را به دامن تحلیل غلط و براساس اطلاعات غلط می کشاند پس اصلا جایی برای تعامل با افرادی وجود ندارد که مبتنی بر این اخبار غلط تصمیم گرفته و قطعنامه صادر می‌کنند.

*پارلمان اروپا در تعیین سیاست خارجی کشورهای اروپایی اثربخشی مهمی ندارد لذا بیش از اینکه تاثیر واقعی برای این ماجرا دیده باشیم آن را نواختن بر طبق توخالی می‌دانیم.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

«اسپیلبرگ» خرس طلای افتخاری برلین را می‌گیرد

س نوامبر 22 , 2022
ایسنا نوشت: «استیون اسپیلبرگ» در هفتاد و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با دریافت جایزه افتخاری خرس طلایی جشنواره، برای یک عمر دستاورد افتخاری، تقدیر می‌شود. جدیدترین فیلم اسپیلبرگ با عنوان «فبلمنز» که نگاهی به زندگی و به بزرگ شدن او به عنوان یک نوجوان شیفته سینما در آریزونا و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000