درگیری پلیس برزیل با افراد مسلح ۱۸ کشته به جا گذاشت

اعتمادآنلاین|

پلیس برزیل اعلام کرد که در درگیری میان نیروهای پلیس و اعضای یک باند مسلح در محله‌های شلوغ فقیر نشین ریودوژانیرو، دستکم ۱۸ تن کشته شدند.

به گزارش ایرنا از رویترز، تیم‌های تاکتیکی پلیس و نیروی نظامی ریودوژانیرو روز پنجشنبه (به وقت محلی) به منطقه المائو این شهر حمله کردندتا اعضای یک گروه جنایتکار را بازداشت کنند.

پلیس اعلام کرد که این گروه مظنون به دست داشتن در سرقت کالا و سرقت از بانک بود و قصد داشت به محله‌های فقیر نشین رقیب حمله کند تا قلمرو بیشتری بدست آورد.

پلیس گفت که دستکم ۱۸ تن در این حمله کشته شدند که شامل یک افسر پلیس، ۱۶ مجرم و یک زن بی‌گناه می‌شوند.

در این عملیات حدود ۴۰۰ نیروی امنیتی، چهار هواپیما و ۱۰ خودروی زرهی شرکت داشتند.

نیروهای پلیس ایالت ریو به طور مرتب حملات مرگباری را در محله‌های فقیر نشین شهر ریودوژانیرو انجام می‌دهند.

ژاییر بولسونارو رئیس جمهور برزیل از تاکتیک‌های شدید پلیس در مبارزه با جنایات سازمان یافته حمایت کرده و گفته است که گانگسترها باید "مانند سوسک" بمیرند.

به گزارش ایرنا، برزیل حدود چهار دهه است که یکی از بالاترین آمارهای کشتار بوسیله سلاح گرم را تجربه می‌کند. سال ۱۳۹۵ نزدیک به ۴۶ هزار نفر در برزیل کشته شدند که اکثر آن‌ها با سلاح گرم جان خود را از دست دادند.

به رغم قوانین سختگیرانه داشتن سلاح در برزیل، سلاح گرم در این کشور بطور گسترده‌ در دسترس است.

براساس نتایج چندین بررسی در آمریکا و برزیل مشخص شد که میان افزایش استفاده از سلاح گرم و میزان کشتار افراد ارتباط مستقیم وجود دارد.

پست بعدی

سیاست همسایگی ما مشروط به برجام یا اجازه آمریکا نیست

ج جولای 22 , 2022
اعتمادآنلاین| ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه در حساب توئیتر خود نوشت: ‌دوگانه کاذب میان برجام (که ایران، بر خلاف آمریکا، هنوز عضو آن است) و روابط خوب بین ایران و همسایگانش از جمله روسیه، این واقعیت را پنهان نمی‌کند که بی‌تصمیمی آمریکا عهدشکن مهمترین مانع رسیدن به توافق است. ‌سیاست […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000