واکنش یک کارشناس به ادعای اشتغالزایی دولت/ وزارتخانه‌ای که ۶ ماه وزیر نداشته، چگونه اشتغال ایجاد کرده است؟

واکنش یک کارشناس به ادعای اشتغالزایی دولت/ وزارتخانه‌ای که ۶ ماه وزیر نداشته، چگونه اشتغال ایجاد کرده است؟

یک کارشناس بازار کار گفت: وزارتخانه‌ای که دبیری شورای عالی اشتغال را برعهده دارد و هماهنگ‌کننده اصلی اشتغال در کشور است و مسوول روابط کار و پیگیری‌های لازم در حوزه اشتغال بوده، بیش از ۵، ۶ ماه وزیر نداشته است. بنابراین چطور این ادعا مطرح می‌شود که شغل ایجاد شده است؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمید حاج‌اسماعیلی در یادداشتی در خبرآنلاین در واکنش به اظهارات وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر این‌که ۵۰ درصد اهداف اشتغالزایی محقق شد، اظهار داشت: این‌که دولت ادعا داشته باشد که نیمی از وعده‌های خود را در حوزه اشتغال عمل کرده، باید به آمارهایی توجه کنید که در کارجویان اصلی داریم.

وی افزود: براساس آمارهایی که مرکز آمار ایران مربوط به پایان تابستان منتشر کرده، نرخ بیکاری حدود ۰.۱ درصد کاهش پیدا کرده و به ۸.۹ درصد رسیده است.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: حالا جدا از اما و اگرهایی که در خصوص آمار اشتغال و بیکاری در مرکز آمار وجود دارد، اما در بخش جمعیتی جوانان، فارغ‌التحصیلان و زنان، نرخ بیکاری بالایی داریم. حتی نرخ بیکاری از این هم می‌تواند بالاتر باشد؛ به دلیل این‌که جمعیت فعال ما محل بحث است و خود من هم از گذشته این انتقاد را داشتم که چرا متناسب با شرایط اجتماعی، رشد چندانی ندارد.

وی عنوان کرد: به‌هرحال دولت مدعی است که من جمعیت فعال را آن عده‌ای محاسبه می‌کنم که به‌عنوان کارجو آنها را تشخیص دهم و آن‌ها تقاضای کار داشته باشند و یا به عبارتی، مشارکت اقتصادی داشته باشند.

حاج‌اسماعیلی افزود: کل نکته این‌جاست که برنامه‌ای که دولت برای این تعداد شغل داشته، چه بوده است؟ مگر می‌شود بدون برنامه شغل ایجاد کرد؟ وزارتخانه‌ای که دبیری شورای عالی اشتغال را برعهده دارد و هماهنگ‌کننده اصلی اشتغال در کشور است و مسوول روابط کار و پیگیری‌های لازم در حوزه اشتغال بوده، بیش از ۵، ۶ ماه وزیر نداشته است. بنابراین چطور این ادعا مطرح می‌شود که شغل ایجاد شده است؟ ما هیچ‌گونه برنامه تخصصی و فنی ندیدیم.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من همیشه جنبه‌های تبلیغی دولت‌ها باعث می‌شود چنین ادعاهایی را مطرح کنند.

مشروح اظهارات حاج‌اسماعیلی را (اینجا) بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

پست بعدی

ماجرای گرفتار شدن ۸ کوهنورد در آتشکوه

ی نوامبر 13 , 2022
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر توضیحاتی درباره ماجرای گرفتار شدن ۸ کوهنورد در آتشکوه و نجات آنها ارائه داد. به گزارش خبرگزاری مهر مرتضی مرادی‌پور درباره ماجرای گرفتار شدن ۸ کوهنورد در آتشکوه گفت: روز جمعه ۲۰ آبان‌ماه یک نفر از تیم ۸ نفره کوهنوردان عزیمت کرده به آتشکوه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000