نقشه مرگبار برای سرقت 2 میلیارد تومان ارز دیجیتال

اعتمادآنلاین|

تحقیقات از مردی که متهم است با ایجاد تصادف ساختگی دست به سرقت میلیاردی از مدیر عامل شرکت خصوصی‌زده جریان دارد.

به گزارش روزنامه جوان، چندی قبل به مأموران پلیس تهران خبر رسید مرد میانسال زخمی برای درمان به یکی از بیمارستان‌ها منتقل شده و با تلاش پزشکان از مرگ نجات پیدا کرده‌است.

همچنین مشخص شد این مرد ادعا دارد که کارمند شرکتش نقشه قتل او را طراحی کرده، ولی در اجرای کامل آن موفق نشده‌است.

دسیسه مرگ

بدین ترتیب مأموران پلیس برای تحقیق راهی بیمارستان شدند. یکی از اعضای خانواده مرد زخمی گفت: «چند روز قبل یکی از کارمندان شرکت شوهرم به نام شهاب با ما تماس گرفت و گفت همسرم در حادثه رانندگی به شدت زخمی شده و او را برای درمان به بیمارستان منتقل کرده‌است. پس از اینکه او تلفنش را قطع کرد، ما خودمان را به سرعت به بیمارستان رساندیم که تیم پزشکی اعلام کرد شوهرم به خاطر تصادفی که داشته بی‌هوش است. هر چقدر به دنبال شهاب گشتیم تا درباره حادثه به ما توضیح دهد، از او خبری نیافتیم و حتی تلفن همراهش هم خاموش شد. الان که شوهرم به هوش آمده به ما می‌گوید که شهاب دسیسه مرگش را چیده‌بود، اما در اجرای آن موفق نشده است.»

خرید زمین در شمال

مأموران پلیس در ادامه برای تحقیق به سراغ مرد زخمی رفتند. وی گفت: «من مدیر عامل شرکت خصوصی هستم و وضع مالی‌ام خیلی خوب است. تعدادی کارمند و کارگر دارم که برای من کار می‌کنند و شهاب هم یکی از کارمندان اداری شرکتم است. من به او خیلی اعتماد داشتم و در هر کاری با او مشورت می‌کردم و او هم شم اقتصادی‌اش بالا بود و همیشه برای خرید و فروش پیشنهاد‌های خوبی می‌داد و سود خوبی هم گیر شرکت می‌آمد. مدتی قبل او گفت فرد بومی در یکی از شهر‌های شمالی به خاطر نیاز مالی قطعه زمینی را به قیمت مناسبی به فروش گذاشته‌است. پیشنهاد داد اگر آن زمین را معامله کنم، سود خوبی به دست می‌آورم. پس از این کمی تحقیق کردم و فهمیدم معامله نان و آب داری است و همراه شهاب راهی شمال ایران شدیم و قطعه زمین را به قیمت ۵ میلیارد تومان خریدم.»

سرقت میلیاردی

شاکی ادامه داد: «شهاب در زمینه‌های دیگر هم پیشنهاد سرمایه‌گذاری داده‌بود و من هم سرمایه‌گذاری کرده‌بودم؛ مثلاً مدتی قبل حدود ۲ میلیارد تومان ارز دیجیتالی خریدم و سرمایه‌گذاری‌های دیگری هم داشتم. چند روز قبل تصمیم گرفتم قطعه زمین شمال را بفروشم و در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنم و به همین‌خاطر با شهاب مشورت کردم و او برای زمین مشتری پیدا کرد تا اینکه روز حادثه دو نفری با خودروام راهی شمال شدیم. من لپ‌تاپ شخصی‌ام را با خودم آورده‌بودم که فایل ارز‌های دیجیتالی‌ام همراه رمزش داخل آن بود و از طریق همان لپ‌تاپ ارز دیجیتالی خرید و فروش می‌کردم. من رانندگی می‌کردم و شهاب هم در صندلی کنارم نشسته‌بود که در میانه راه به من قهوه داد. دقایقی بعد از اینکه فنجان قهوه را نوشیدم، چشمانم تار و سرم گیج شد. ناگهان هاله‌ای جلو چشمانم ظاهر شد و انگار با شیء سنگینی ضربه‌ای به سرم وارد شد و بی‌هوش شدم. وقتی به هوش آمدم روی تخت بیمارستان بودم و خانواده‌ام گفتند در جاده شمال خودروام با تپه‌ای برخورد کرده‌است و به شدت زخمی شده‌ام، اما من می‌دانم که شهاب مرا با قهوه مسموم کرد و لپ‌تاپم را که داخل آن حدود ۲ میلیارد تومان ارز دیجیتالی داشت، سرقت کرد و برای فریب مأموران پلیس تصادف ساختگی انجام داد. الان از او شکایت دارم.»

بازداشت متهم

با شکایت مرد پولدار، پرونده به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت برای رسیدگی در اختیار تیمی از مأموران پلیس قرار گرفت.

مأموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند تمامی ارز‌های دیجیتالی شاکی پس از حادثه در صرافی خرید و فروش شده‌است. بدین ترتیب مأموران شهاب را به عنوان مظنون حادثه تحت تعقیب قرار دادند و وی را بازداشت کردند.

متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد و در ادعایی گفت: «من کارمند شاکی هستم و در این مدتی که برای او کار می‌کردم، امانتدار او بودم. روز حادثه دو نفری راهی شمال کشور شدیم تا قطعه زمینی را که مدتی قبل خریده‌بود، بفروشیم. در میانه راه او حالش بد شد و تعادلش را از دست داد و خودرواش با تپه‌ای برخورد کرد. شاکی به شدت زخمی شده‌بود و من هم برای نجات جانش او را به سرعت به بیمارستان منتقل کردم. من فراموش کردم لپ‌تاپ او را از داخل خودرو بردارم و وقتی فهمیدم لپ‌تاپش سرقت شده‌است، ترسیدم که به اتهام سرقت میلیاردی دستگیر شوم و فرار کردم.»

در حالی که تیم پزشکی در معاینات اولیه اعلام کردند شاکی به خاطر مسمومیت دارویی بی‌هوش شده است، متهم با قرار قانونی آزاد شد تا مأموران پلیس در تحقیقات فنی صحت و سقم ادعایش را روشن کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

پارک کردن روبروی خانه همسایه قدیمی به قتل منجر شد

پ نوامبر 3 , 2022
همشهری نوشت:چند روز قبل به بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مردی در یک درگیری با ضربات چاقو زخمی شده و به رغم انتقال به بیمارستان، جانش را از دست داده است. با دستور بازپرس جنایی تهران، گروهی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران،‌ تحقیقات برای رازگشایی از اسرار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000