یک چهارم جنگل‌های زاگرس از بین رفته است

اعتمادآنلاین|

شیوا قاسمی‌پور، عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به خبرهایی درباره انتشار گسترده گاز آلاینده متان از اماکن دفن زباله اظهار کرد: در مورد تشکیل ابر گاز متان در حال حاضر خبرها عمدتا به صورت حدس و گمان بوده و باید تحقیقات دقیقی صورت بگیرد. اگر محیط‌زیست مستنداتی دارد که این قضیه را تأیید می‌کند، در اختیار ما قرار دهد.

به گزارش ایلنا، وی همچنین در رابطه با آخرین وضعیت جنگل‌های زاگرس نیز گفت: تا امروز حدود ۱.۵ میلیون هکتار یعنی یک چهارم جنگل‌های زاگرس از بین رفته است، که این موضوع در نتیجه عوامل مختلفی مانند آتش‌سوزی، کرم‌های بلوط‌خوار و تهیه ذغال و… بوده است.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر تحریم‌ها بر محیط زیست نیز اظهار کرد: تحریم‌ها تأثیرهای مختلفی گذاشته است که محیط زیست هم از این تأثیرات در امان نمانده است. استان‌های کرمانشاه و کردستان که جنگل‌های کوهستانی بسیار زیاد و صعب‌العبوری دارند تنها یک بالگرد آب‌پاش دارند.

وی تأکید کرد: در موضوع آتش‌سوزی‌های زاگرس متأسفانه دسترسی به برخی از مناطق در زمان حادثه بسیار سخت است. یکی از معضلات ما در این مناطق کمبود امکاناتی مانند این بالگردهای اطفاء حریق است که هم موجب جانباختن افراد شده و هم اینکه موجب از بین رفتن منابع ملی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

دیکتاتورترین رژیم تاریخ بشریت آمریکاست/ آمریکا و آل سعود پشت پرده تمام درگیری‌های اخیر است

چ نوامبر 2 , 2022
اعتمادآنلاین| سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در دبستان تمام هوشمند دخترانه ثارالله کرمان با گرامیداشت روز دانش‌آموز با بیان اینکه امام خمینی (ره) پرچم اسلام را در دنیا برافراشت و حکومت طاغوت و پادشاهی را سرنگون کرد، اظهار داشت: ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000