بعد از 30سال؛ آذربایجان در اسرائیل سفارتخانه افتتاح می‌کند

اعتمادآنلاین|

اورشلیم‌پست در مطلبی درباره احتمال تاسیس سفارت آذربایجان در اسرائیل نوشته است که رسانه‌های جمهوری آذربایجان از قصد باکو به افتتاح سفارت خود در اسرائیل خبر داده و گفته‌اند که آذربایجان پس از سه دهه روابط میان دو طرف چنین تصمیمی گرفته است.

به گزارش ایسنا، آرزو نقی‌اف، قانونگذار و عضو گروه دوستی اسرائیل و آذربایجان در پارلمان این کشور، به وبسایت خبری «پراودا» گفت که این تصمیم اتخاذ شده و «افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل تنها ممکن است به دلایل فنی به تاخیر بیافتد.»

نقی‌اف گفت که علی‌رغم نبود سفارت، مناسبات دو طرف آذربایجان و اسرائیل در سطح بالا جریان دارد.

نقی‌اف گفت: «اسرائیل شریک سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی ما و دارای اهمیت استراتژیک است.»

این قانونگذار همچنین در سخنانش به افتتاح کنسولگری جدید ایران در ارمنستان و تاکید تهران بر مناسبات با ایروان اشاره کرد.

اسحاق هرتزوگ، رییس‌ رژیم اسرائیل در نامه‌ای که چندی پیش به مناسبت ۳۰ سال مناسبات اسرائیل و آذربایجان خطاب به الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان نوشت از او دعوت کرد تا به اسرائیل سفر و سفارت باکو را افتتاح کند.

او نوشت: «در این مناسبت مهم در روابط ما، امیدوارم که گامی دیگر را با افتتاح سفارت آذربایجان در اسرائیل برداریم.»

به نوشته ایندیپندنت، آذربایجان دفاتر تجاری و گردشگری در اسرائیل دارد اما هنوز سفارت خود را در آن باز نکرده است زیرا مایل نیست دیگر کشورهای مسلمان را برنجاند، اما با وجود پیمان ابراهیم و همچنین نزدیک شدن روابط اسرائیل و ترکیه، موانع بر سر راه باکو هموار شده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

فاطمی‌امین وزیر ماند

س نوامبر 1 , 2022
اعتمادآنلاین| نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مخالفت با استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین، مجددا به او رای اعتماد دادند. در حال تکمیل… آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000