اظهارات عضو تیم قالیباف، به معنای شکاف در جبهه اصولگرایی است؟

اظهارات عضو تیم قالیباف، به معنای شکاف در جبهه اصولگرایی است؟

دنیای اقتصاد نوشت: تحولات اخیر در کشور شکاف میان اصولگرایان راعمیق‌ترکرده است.

گواه این ادعا، تحلیل مجتبی توانگر، نماینده تهران و از نزدیکان قالیباف درخصوص نقش سوپرانقلابی‌ها درحوادث این روزهای کشور است. او از نقش دوتن از چهره‌های این جریان در ایجاد نارضایتی‌ها به واسطه عملکردشان یاد کرده است و تاکید می‌کند: سوپرانقلابی‌ها در شکل‌گیری اتفاقات امروزسهیم هستند.

دعوای میان آنها که خود را انقلابی می‌خوانند با آنهایی که سوپرانقلابی توصیف می‌شوند مدت‌هاست که جدی شده است. دعوایی که پس از سخنان محمدباقر قالیباف درمورد سوپر انقلابی‌ها در تابستان سال جاری شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

رئیس مجلس روز سوم مرداد ماه نیز یک بار دیگر در دهمین اجلاس رایزنان فرهنگی، نسبت ‌به برخی رفتارهای تند به اسم انقلابی‌گری انتقاد کرد و گفت: «انقلابی با حرف‌های مفت و تند و به تعبیر رهبر انقلاب با سوپرانقلابی‌ها، انقلابی نمی‌شود؛ امروز هرکسی کارآمدی دین را در جامعه به اثبات برساند، انقلابی است.» در میانه این دعوا روز گذشته مجتبی توانگر، نماینده تهران و از نزدیکان محمدباقر قالیباف در مجلس در یادداشتی که در «ایسنا» منتشر شده است نکات تازه‌ای را در مورد سوپر انقلابی‌ها مطرح کرده است. او حتی پا را فراتر گذاشته و از افرادی چون محمدصادق کوشکی و امیرحسین ثابتی به عنوان چهره‌های این جریان نوظهور نام برده که به گفته‌اش درحوادث اخیر کشور نقش برجسته‌ای داشته‌اند.

ازهمین‌رو می‌توان انتشار این مطلب را که روز گذشته ازسوی یکی از سایت‌های خبری متعلق به جریان اصولگرایی میانه‌رو انجام شد، به عنوان بالاگرفتن اختلاف میان اصولگرایان برسر ماندن در قطار انقلاب و پیاده شدن از این قطار درنظر گرفت. این‌بار اما موضوع مورد اختلاف انتخابات ریاست‌جمهوری و پست گرفتن در دولت یا کسب کرسی‌های هیات رئیسه مجلس نیست. آنچه این‌بار به آتش جدال میان این دو جریان نواصولگرایان و سوپرانقلابی‌ها دامن زده حوادث اخیر در کشور و سهم سوپرانقلابی‌ها در آن به واسطه عملکرد و سخنان‌شان طی سال‌های گذشته و یک ماه اخیر است.

مجتبی توانگر در این یادداشت عملکرد این روزهای صادق کوشکی و امیرحسین ثابتی فعال رسانه‌ای این جریان در توییتر را مورد نقد قرار داده است. همچنان‌که توانگر در بخش ابتدایی این نامه می‌نویسد: «ظاهرا این جریان بازهم به سیاق قبلی خود چماق برچسب‌زنی و تهمت‌افکنی را بلند کرده تا افراد بیشتری را از قطار انقلاب پیاده کنند؛ البته این‌بار این اجازه را به آنها نمی‌دهیم. اجازه نمی‌دهیم سوپرانقلابی‌هایی که با مواضع تند و غیرمنطبق با گفتمان انقلاب اسلامی در رقم خوردن اتفاقات امروز و ناراحتی مردم سهیم هستند، همه افراد به جز خود و اطرافیان‌شان را با برچسب‌زنی، از دایره انقلاب خارج کنند.»

توانگر در این نامه با اشاره به مطلبی که محمدصادق کوشکی، استاد دانشگاه امام صادق علیه رئیس مجلس شورای اسلامی نوشته و همچنین توییت روز اول آبان ماه امیرحسین ثابتی فعال رسانه‌ای این جریان در توییتر علیه حدادعادل و تعدادی از فعالان سیاسی نوشت: «هرکسی بخواهد با یک جست‌وجوی کوتاه متوجه می‌شود که رئیس مجلس از همان ابتدا مواضع صریح درباره این اتفاقات گرفته است.در این مواضع صریح و علنی، آقای قالیباف با دفاع صریح از نیروی انتظامی بر برخورد قاطع با آشوبگران و اغتشاشگران و مرزبندی با دشمنان تاکید کرده است؛ نه یک بار بلکه چندین مرتبه، هم در جلسات عمومی و علنی و هم در جلسات خصوصی و غیرعلنی.» اشاره توانگر به توییت روز اول ماه جاری ثابتی است که در رشته ‌توییتی با انتقاد از برخی اصولگرایان در خصوص اتفاقات اخیر کشور نوشته بود: «ایام قبل از انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری را یادتان هست که اصولگرایان هر روز سخنرانی و مصاحبه می‌کردند و ائتلاف و حزب جدید راه می‌انداختند؟ یادتان هست برای کسب رای از این مسجد به آن مسجد و از این دانشگاه به آن دانشگاه می‌رفتند؟ در ۳۰ روز گذشته که کشور دچار التهاب شد چند نفرشان در مساجد و دانشگاه‌ها حاضر شدند تا با همان مردم حرف بزنند؟» امیرحسین ثابتی در آن رشته توییت همچنین نوشته بود: «این روزها از آقایان حدادعادل، باهنر، بادامچیان، چمران، متکی، سروری، پیرهادی، رسولی و… نامی شنیده‌اید؟ سخنرانی خاصی دیده‌اید که بتوانند نه عامه مردم بلکه فقط نیروهای اصولگرا را قانع کنند؟»

توانگر نیز روز گذشته به همین رشته توییت به نوعی پاسخ داده و در یادداشت خود به مواضع حداد عادل درخصوص ماجراهای اخیر در کشور اشاره کرده و نوشته است: امیرحسین ثابتی، محمدصادق کوشکی و سایر همفکران‌شان در این جریان که دیگران را متهم به سکوت می‌کنند خوب است به سایت رسمی آقای سعید جلیلی مراجعه کنند و از او سوال کنند که چرا تنها موضع‌گیری رسمی‌اش مربوط به ۲۷ مهر یعنی یک ماه پس از شروع آشوب‌هاست.»

توانگر همچنین در ادامه مطلب خود سراغ صادق محصولی و مرتضی آقاتهرانی را گرفته و این سوال را مطرح کرده که آنها این روزها کجا هستند؟

توانگر در بخش دیگری از این یادداشت به سهم سوپرانقلابی‌ها در حوادث اخیر کشور پرداخته و خواستار پاسخگویی آنها در بروز ناراحتی مردم، سرخوردگی جوانان حامی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی و اتفاقات این روزها به دلیل مواضع و رفتارهای تندشان که تصویری غلط و نگران‌کننده از نیروهای انقلابی و انقلاب مظلوم مردم ایران و آینده کشور طراحی کرده‌اند، شده است. این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین نوشته است: این‌بار همین جریان و همفکرانش باید پاسخگوی تصور غلطی باشند که مردم به دلیل رفتار آنها از انقلاب مظلوم اسلامی ایران و جریان اصیل انقلابی پیدا کرده‌اند. این‌بار البته اجازه نمی‌دهیم جای پاسخگو که شما هستید و سوال‌کننده که مردم و جریان انقلاب اصیل انقلابی هستند، عوض شود.

23302 تبلیغ

توانگر همچنین دراین یادداشت از برنامه جهان‌آرای شبکه افق صداوسیما که مجری آن امیرحسین ثابتی است، به‌دلیل ارائه تصویر تند و خشن از جریان انقلاب و آینده کشور انتقاد کرده است. سخنان زینب ابوطالبی، ‌میهمان این برنامه در سال ۹۸مبنی بر اینکه هر که ناراحت است جمع کند و از ایران برود که موجی از انتقادها را در کشور ایجاد کرد یکی از مثال‌هایی بود که توانگر در بیان عملکرد مخرب این برنامه بیان کرد. توانگر همچنین از طرح صیانت و طراحان آن در این یادداشت انتقاد کرده و نوشته است: همین جریان بود که درحالی که همگان بر داشتن یک قانون منطقی و مردمی برای ضابطه‌مند کردن فضای مجازی اتفاق‌نظر داشتند با طرح صیانت، فقط باعث شدند افکار عمومی نگران شود و هیچ خاصیتی هم برای مدیریت این فضا نداشته باشد. او همچنین نوشت: همین کارها را کرده‌اند که در ایجاد نگرانی و ناراحتی مردم در شرایط کشور سهیم شده‌اند و حالا به جای پاسخگویی بازهم به دنبال حذف دیگران از دایره انقلاب هستند.

اما یادداشت توانگر از آن جهت در این روزها حائز اهمیت است که به نظر می‌رسد جریان نواصولگرایی که از سال ۹۶ ازسوی محمدباقر قالیباف شکل گرفت تلاش دارد نسبت خود را با آنچه موجب نارضایتی‌های اخیر در کشور شده است، روشن بیان کند. از همین رو آن بخش از این یادداشت که در مورد طرح صیانت، سخنان جنجال برانگیز در برنامه‌های تلویزیونی منتسب به جریان سوپرانقلابی و نوع گفتمان این جریان با مردم در این روزها که کشور دچار التهاب شده است مهم تلقی می‌شود.

پست بعدی

شیوه فیلترینگ در کشور زمینه‌ساز ناآرامی‌ها شد

چ اکتبر 26 , 2022
ایرنا نوشت:«سیدعلی مرندی» امنیت پژوه معتقد است: شیوه فیلترینگ به‌گونه‌ای بوده که اطلاعات خصوصی مردم خودمان را در اختیار فیلترشکن‌ها قرار دادیم و سلبریتی‌ها نیز در این فضا چنان رشد کردند که توانستند نسبت به گذشته، نقش بسیار گسترده‌تری در ناآرامی‌ها بازی کنند. «سیدعلی مرندی» معتقد است در چارچوب جنگ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000