“ادوارد اسنودن” می‌خواهد تابعیت روسیه بگیرد

سیاسی/ بین الملل 5f9fdab4adc41_2020-11-02_13-38 افشاگر آمریکایی که برای آژانس امنیت ملی آمریکا کار می‌کرد و بعد از افشای اطلاعات درباره برنامه‌های نظارتی به روسیه فرار کرد، گفت که می‌خواهد برای تابعیت دوگانه آمریکا-روسیه اقدام کند.

ادوارد اسنودن در توییتر نوشت: من و همسرم بعد از سال‌ها جدایی از پدر و مادرمان، تمایلی به جدا بودن از پسرمان نداریم. به همین دلیل هم هست که در این دوره همه‌گیری و بسته بودن مرزها، برای تابعیت دوگانه آمریکا-روسیه اقدام می‌کنیم.

این کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا افزود که او و همسرش، فرزندشان را "با تمام ارزش‌های آمریکایی که دوستش دارند- از جمله آزادی بیان و افکار- بزرگ خواهند کرد".

وی اظهار کرد: و چشم امید به روزی دارم که بتوانم به آمریکا برگردم، تا تمام خانواده‌ام بتوانند گرد هم آیند.

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که همسر اسنودن، آکروبات و وبلاگ‌نویس آمریکایی "لیندسِی میلز" اعلام کرد که باردار است. میلز به منظور ملحق شدن به اسنودن، در اکتبر ۲۰۱۴ آمریکا را به مقصد مسکو ترک کرد. آن‌ها در سال ۲۰۱۷ ازدواج کردند.

‌اسنودن از سال ۲۰۱۳ در روسیه زندگی می‌کند. وی بعد از افشای اطلاعات طبقه‌بندی شده که نشان می‌داد آژانس امنیت ملی در حال جمع‌آوری سوابق تلفن میلیون‌ها نفر از مردم آمریکاست، از ایالات متحده متواری شد.

دولت آمریکا پاسپورت اسنودن را هنگامی که در حال ترانزیت از مسکو به کشور دیگری بود، باطل کرد. پس از آن روسیه به اسنودن پناهندگی سیاسی داد. در سال ۲۰۱۴، اسنودن جواز سه‌ساله سکونت در روسیه را دریافت کرد که این جواز در سال ۲۰۱۷ به مدت سه سال دیگر هم تمدید شد.

در نتیجه افشاگری‌های اسنودن، کنگره آمریکا قانون آزادی را در سال ۲۰۱۵ تصویب کرد که به طرز قابل توجهی، گردآوری گسترده داده‌ها را محدود کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترامپ به درخواست هوادارانش برای اخراج مقام ارشد بهداشتی آمریکا واکنش نشان داد

د نوامبر 2 , 2020
سیاسی/ بین الملل رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی در تجمع انتخاباتی خود که مثل همیشه پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت نشده بود، گفت کمی بعد از انتخابات، «آنتونی فائوچی» از اعضای ارشد کارگروه مقابله با کرونا را اخراج می‌کند. غروب یکشنبه به وقت آمریکا، ترامپ در سخنانی از پوشش رسانه‌ها از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000