آمریکا احتمال استفاده اوکراین از بمب کثیف را رد کرد

اعتمادآنلاین|

این مقام ارشد نظامی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در گفتگو با خبرنگاران در عین حال ادعاهای روسیه مبنی بر آماده شدن اوکراین برای استفاده از یک بمب کثیف را رد کرد.

به گزارش ایرنا، این مقام آمریکایی که نامش بیان نشده است، به خبرنگاران آمریکایی اعلام کرد که ایالات متحده دلایلی مبنی بر تصمیم مسکو برای استفاده از سلاح هسته‌ای مشاهده نکرده است.

این مقام آمریکایی مدعی شد هر گونه تلاش برای سوء استفاده از این ادعا، بهانه‌ای برای تشدید تنش خواهد بود.

منابع معتبر ناشناس در کشورهای مختلف اعلام کردند کی یف درصدد یک اقدام تحریک آمیز مرتبط با انفجار به اصطلاح «بمب کثیف» در اوکراین است تا روسیه را به استفاده از سلاح هسته ای متهم کند.

یک بمب کثیف، مواد منفجره متعارف را با مواد رادیواکتیو ترکیب می کند. چنین بمبی معمولا از دینامیت یا سایر مواد منفجره برای پخش گرد و غبار رادیواکتیو یا دود استفاده می کند تا باعث آلودگی رادیواکتیویتی شود.

این مقام نظامی آمریکا همچنین اعلام کرد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، مجدداً درخواست گفتگوی تلفنی را با همتای آمریکایی خود ارائه کرده است.

به گفته وی، ژنرال لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) هیچ محدودیتی برای پذیرش گفتگو های تلفنی ندارد.

لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی با همتایان روسی و اوکراینی خود بصورت جداگانه گفتگو کرد.

به گفته ژنرال پت رایدر سخنگوی پنتاگون، لوید آستین در گفتگوی تلفنی با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه بر اهمیت برقرار ماندن خطوط ارتباطی مسکو و واشنگتن در بحبوحه جنگ علیه اوکراین تاکید کرد.

از سوی دیگر رئیس پنتاگون در تماس با همتای اوکراینی‌ خود الکسی رزنیکوف، بر تعهد تزلزل ناپذیر ایالات متحده نسبت به حمایت از توانایی اوکراین برای مقابله با تجاوز روسیه تاکید کرد.

به گفته آستین، تعهد متحدان و شرکای آمریکا مبنی بر ارایه کمک های امنیتی به اوکراین در آخرین نشست گروه تماس دفاعی در 12 اکتبر، نشان از حمایت مستمر جامعه بین‌الملل از توسعه پایدار توان دفاعی کی‌یف دارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

عکس | ابعاد حیرت‌انگیز زیردریایی ترسناک روسیه با موشک‌های آخرالزمانی

د اکتبر 24 , 2022
تایفون بزرگترین زیردریایی هسته‌ای ۱۷۵ متری هسته‌ای شوروی که ناتو به آن لقب کوسه داده بود، با ۱۷۵ طول بزرگترین زیردریایی تاریخ است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، زیردریایی‌های کلاس تایفون بزرگترین زیردریایی تاریخ است که با وزن حداکثری ۴۸ هزار تن زیر آب‌های اقیانوس حرکت می‌کرد. این زیردریایی هسته‌ای با […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000