انصراف جانسون از نامزدی برای نخست وزیری انگلیس

اعتمادآنلاین|

بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس شامگاه سه‌شنبه از انصراف خود برای تصدی رهبری حزب محافظه کار انگلیس خبر داد تا بدین ترتیب وی از رقابت برای نخست وزیری انگلیس نیز کنار رود.

به گزارش فارس، بدین ترتیب نخست وزیری «ریشی سوناک» قطعی به نظر می‌رسد و احتمالا وی عصر روز دوشنبه به عنوان نخست وزیر جدید انگلیس معرفی شود.

ریشی سوناک 42 ساله که در رقابت انتخاباتی قبلی رقیب «لیز تراس بود» نخست وزیر مستعفی انگلیس بوده و از او شکست خورد، این بار اصلی‌ترین شانس برای نخست‌وزیری به شمار می‌رود.

بوریس جانسون در توضیح علت انصراف خود از رقابت برای تصدی رهبری حزب محافظه کار گفت: «تا زمانی که یک حزب یکپارچه در پارلمان نداشته باشید، نمی‌توانید به طور موثر حکومت کنید».

وی اضافه کرد: «با وجود آنکه حمایت 102 نماینده را داشتم اما متاسفانه به این نتیجه رسیدم که نامزدی من اقدام درستی نخواهد بود».

لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی و فشار هم‌حزبی‌هایش، روز پنج شنبه استعفای خود را به طور رسمی اعلام کرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

وقوع رطوبت ۱۰۰ درصدی در آبادان برای دومین روز متوالی

د اکتبر 24 , 2022
اهواز – مردم شهرهای آبادان و خرمشهر برای دومین روز متوالی صبح خود را با رطوبت ۱۰۰ درصدی آغاز کردند. به گزارش خبرنگار مهر، همانگونه که اداره کل هواشناسی استان خوزستان در پیش بینی‌های خود اعلام کرده بود، شاهد تداوم رطوبت بالا در شهرهای مختلف خوزستان در هفته جاری هستیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000