هنوز تکلیف مشخص نیست/در این شرایط کسی حوصله دیدن تئاتر ندارد

هنوز تکلیف مشخص نیست/در این شرایط کسی حوصله دیدن تئاتر ندارد

در هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران – مبارک نمایش «شفیره» به کارگردانی مهدی شاه‌پیری اجرا شد. این نمایش در اختتامیه جشنواره خوش درخشید و توانست در بخش‌های کارگردانی، طراحی صحنه، طراحی حرکت، طراحی نور، طراحی لباس و موسیقی موفق به دریافت جوایز برگزیده شود.

دنیا پایایی: مهدی شاه‌پیری درباره اجرای این اثر به خبرآنلاین گفت: «نگاهی کلیشه‌ای به تئاتر عروسکی وجود دارد که این نوع تئاتر را مناسب کودکان می‌دانند. در اجراهای اول، این نگاه از سوی مخاطبان وجود داشت. اما به تدریج تماشاگرها تماشاگر آوردند و ما شاهد استقبال خوب مخاطبان بودیم. باید بگویم که بیشتر از آن‌چیزی که فکر می‌کردیم مردم استقبال کردند و بازتاب خوبی از کار گرفتیم.»

نمایش برگزیده سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر تلفیقی از عروسک و بازیگر و برداشتی متفاوت از نمایشنامه «مده‌آ» اوریپید است. این کارگردان درباره ضرورت تغییر نگاه مردم به نمایش عروسکی هم به نقش هنرمندان عروسکی و هم به حمایت مدیران اشاره دارد: «باید کاری کرد که نمایش عروسکی برای بزرگسالان جای خود را پیدا کند. هنرمندان عروسکی اگر کارهای با کیفیت ارائه دهند در جذب مخاطب بسیار موثر عمل کرده‌اند و از سوی دیگر مدیران هم باید اعتماد کنند و به نمایش‌ها امکانات، سالن و اجرا بدهند تا مخاطبان به این نوع نمایش جذب شوند.»

هنوز تکلیف مشخص نیست

او به کافی نبود جشنواره دوسالانه عروسکی برای تولیدات نمایش عروسکی اشاره دارد: «جشنواره عروسکی دوسالانه است و این فرصت برای هنرمندان عروسکی کافی نیست. تولید نمایش عروسکی به دلایل متعدد هزینه‌بر و از لحاظ تکنیکی هم دشوار است. اما مراحل گرفتن سالن و اجرا رفتن برای هنرمندان عروسکی ناامید کننده است. نمایشگران عروسکی باید دنبال سالن باشند و مدیران هم به آنها اعتماد کنند.»

این نمایش برنده ۴ جایزه از جشنواره های تئاتر عروسکی و جشنواره تئاتر فجر بوده، ۴ سال منتظر سالن برای اجرا ماند تا سرانجام به تالار چهارسو رسید. اما شرایط این روزها باعث شد که اجرای آن ناتمام بماند. شاه‌پیری درباره آینده نمایش «شفیره» گفت: «دقیقا کسی نمی‌داند تئاتر شهر چه وقت بازمی‌شود. هیچ جوابی برای این موضوع نیست.»

او درباره ۱۵ اجرای باقی مانده نمایش گفت: «صحبت‌های در این باره شده است. اما هنوز تکلیف مشخص نیست. از سوی دیگر در این شرایط کسی حوصله دیدن تئاتر ندارد و از طرف دیگر ما هم حوصله اجرا رفتن نداریم.»

هنوز تکلیف مشخص نیست

۵۵۵۵

پست بعدی

چگونه فیلسوفان می‌توانند به بهداشت عمومی کمک کنند؟

س اکتبر 18 , 2022
ایبنا نوشت: چیزی که فیلسوفان می‌توانند برای کمک به بهداشت انجام دهند این است که مسائل مربوط به سلامت عمومی به گونه‌ای بیان کنند که حتی برای کسانی که به دولت مشکوک هستند، قابل دسترسی باشد. جیمز ویلسون، استاد فلسفه در دانشگاه کالج لندن، و یکی از مدیران مرکز علوم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000