اعتراض کیهان به «بی‌حجابی» زنان و دختران در کارتون‌های صداوسیما!

اعتمادآنلاین|

روزنامه کیهان در گزارشی مفصل به آنچه «بی‌حجابی» زنان و دختران در کارتون‌ها و انیمیشن‌های صداوسیما خواند، اعتراض کرد.

به گزارش کیهان، کارنامه صداوسیما در بخش ترویج عفاف و حجاب، در بخش پویانمایی دچار نوسان است… گروهی از انیمه‌سازان متاسفانه به دلیل عدم باور به لزوم پایبندی بانوان به داشتن حجاب به نوعی در آثار خود به ترویج بدحجابی می‌پردازند. چنان‌که برای این افراد کاملا پذیرفته شده که در طراحی حجاب شخصیت‌های دختر و خانم داستان باید حتما بخشی از موهای جلو و پشت سر از زیر روسری و شال بیرون بیاید!

به طورمثال در پویانمایی «پهلوانان» به کارگردانی سیاوش زرین آبادی علی رغم موضوع خوب و ظلم‌ستیزانه‌ای که دارد، در زمینه طراحی حجاب دختران و زنان بسیار بد عمل شده است. دختران این سریال عمدتا به سبک سلبریتی‌ها شال بر سر دارند.

همچنین در پویانمایی «پیامبران» به تهیه کنندگی صادق کریمیان و کارگردانی مشترک وحید هماتاش و سلمان خورشیدی هم این مسئله دیده می‌شود. عدم آگاهی طراحان پویانمایی از مسئله حجاب و اینکه حجاب کامل نه تنها در تمام ادیان الهی که حتی در میان مشرکان هم از سوی بانوان رعایت می‌شده، سبب طراحی زنانی با حجاب‌های نصفه و نیمه شده است؛ پارچه‌ای روی سر که قسمت جلویی مو در آن پیداست و زیر گلو نیز مشخص است. اما بدتر از همه اینکه در بعضی از قسمت‌های این پویانمایی‌ها حتی همسران پیامبران (صلوات الله علیهم اجمعین) که جزء گروه مومنان هستند [همچون حضرت ساره] با همان حجاب کذایی نشان داده شده‌اند.

البته متاسفانه همین رویکرد غلط در ترویج بدحجابی در پویانمایی‌های دیگری چون «شکرستان»، «ماه تی تی» هم دیده می‌شود. نوسانی که ناشی از خلاء قانون است

موارد ذکر شده در بالا تنها چند نمونه از جلوه‌های عدم حدّ گذاری و تعیین خطوط قرمز در طراحی حجاب بانوان در پویانمایی‌ها برای مخاطب کودک است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

نقش هنرمند و عکاس در جامعه

د اکتبر 17 , 2022
ما نمی‌توانیم قواعد تخصصی و اخلاقی هنر را بیاموزیم و در برخی شرایط و موارد، بسته به وضعیت و جبر جامعه از آن استفاده نکنیم. اساساً یک هنرمند ذات پرسشگر دارد، مانند یک کارآگاه تا بتواند به نتیجه درست برسد. در خلق یک اثر، هنرمند بدون روحیه پرسشگرانه نمی‌تواند به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000