پاسخ تایوان به چین: از حق حاکمیت خود دست نمی‌کشیم

اعتمادآنلاین|

دفتر «تسای اینگ ون» رئیس‌جمهوری تایوان یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اکثریت جمعیت ۲۳.۵ میلیونی این جزیره رویکرد «یک کشور، دو سیستم» را رد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، پکن از سیاست مشابهی برای تنظیم روابط خود با «مناطق اداری ویژه» چین یعنی هنگ‌کنگ و ماکائو استفاده می‌کند. در بیانیه ریاست جمهوری تایوان آمده است، موضع این جزیره درباره پایبندی به حق حاکمیت و حکومت دموکراتیک «بسیار قاطع» است.

دفتر تسای اینگ ون با اشاره به اینکه تایپه مایل به همکاری با پکن برای یافتن «یک راه مورد پذیرش مشترک به منظور حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان» است، گفت که رویاروی نظامی میان چین و تایوان «قطعا یک گزینه برای دو طرف نیست.»

رئیس‌جمهوری چین یکشنبه در بیستمین کنگره حزب کمونیست کشورش به حمایت حزبی از امنیت ملی، حفظ ثبات اجتماعی، حفاظت از جان مردم و کنترل اوضاع در هنگ‌کنگ اشاره کرده و در مورد تایوان گفت که "قاطعانه" مبارزه بزرگی را علیه "جدایی‌طلبی و مداخله" انجام داده‌ و این عزم و توانایی "قوی" را برای حفاظت از حاکمیت کشور و تمامیت ارضی و مخالفت با استقلال تایوان نشان می‌دهد.

او در افتتاحیه این کنگره حزبی که هر پنج سال یک‌بار برگزار می‌شود، گفت کشورش به کنترل همه‌جانبه هنگ‌کنگ دست یافته و آن را از "هرج و مرج" به "حکومتداری" تبدیل کرده است. شی خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر در شاخه نظامی حزب کمونیست – "ارتش آزادی‌بخش خلق" – شد و مجددا تأکید کرد که چین استفاده از قوه قهریه را برای تحت کنترل درآوردن جزیره خودگردان تایوان رد نخواهد کرد.

رئیس‌جمهوری چین گفت: اتحاد مجدد (با تایوان) قطعا باید محقق شود و اتحاد مجدد قطعا محقق خواهد شد. مساله تایوان تنها باید به دست مردم چین حل و فصل شود. ما به تلاش برای دورنمای اتحاد مجدد صلح‌آمیز با بیشترین صداقت و بیشترین تلاش‌ها پایبند خواهیم بود، اما هرگز متعهد به کنار گذاشتن استفاده از زور نخواهیم بود و این گزینه را برای انجام همه اقدامات لازم محفوظ می‌دانیم.

با این حال، او تصریح کرد که این هشدار متوجه مردم جزیره تایوان نیست، بلکه خطاب به «نیروهای خارجی» و «تعدادی جدایی‌طلب که به دنبال استقلال تایوان هستند» بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

طناب پلاستیکی کشاورزی بر کیفیت محصول تاثیرگذار است

د اکتبر 17 , 2022
اعتمادآنلاین| استفاده از برخی کالاها مانند طناب پلاستیکی شیراز ضخیم بسیار پر کاربرد می باشد، طناب در ابتدا که از جنس گیاهان طبیعی و پوست حیواناتی مانند مار ساخته می شده است. فروشگاه اینترنتی آراد برندینگ توانسته است که بهترین و با کیفیت ترین طنابهای صادراتی را به فروش برساند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000