افزایش موارد ابتلا به آنفلوآنزا در برخی استان‌ها

اعتمادآنلاین|

آمتیس رمضانی، مدیر گروه تحقیقات بالینی انستیتو پاستور ایران با اشاره به موارد ابتلا به آنفلوآنزا در کشور اظهار کرد: از دو هفته قبل شاهد افزایش موارد آنفلوآنزا در برخی استان‌ها مانند فارس، مرکزی و .. بوده‌ایم، در برخی نقاط موارد آنفلوآنزا از موارد کووید پیشی گرفته است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: مواردی از ابتلای همزمان افراد به کرونا و آنفلوآنزا نیز شناسایی شده است. طی سال‌های گذشته از اواخر شهریور همیشه شناسایی موارد آنفلوآنزا آغاز می‌شد و به صورت تدریجی در اواخر آذرماه به یک پیک می‌رسیدیم، اما امسال و در این دو هفته موارد ابتلا به صورت قابل توجهی افزایش داشته است.

رمضانی بیان کرد: به دلیل شیوع کرونا در دو سال گذشته و رعایت موارد ایمنی برای کرونا ما شاهد موارد ابتلا به آنفلوآنزا بودیم. اما وقتی یک یا دو سال افراد به ویروس‌های تنفسی مبتلا نشوند، ایمنی بدن کاهش پیدا کرده و در نتیجه باید در انتظار یک بازگشت موارد ابتلا به بیماری باشیم. اکنون هم این موضوع اتفاق افتاده و موارد ابتلا افزایش پیدا کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

درگذشت نعت الله ستوده

د اکتبر 17 , 2022
ایسنا نوشت: نعمت‌الله ستوده، هنرمند پیشکسوت موسیقی و سرپرست سابق گروه رادیو اصفهان در سکوت خبری دار فانی را وداع گفت.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000