نزدیک شدن به انتخابات ترکیه، تنش ها را کم نمی کند

اعتمادآنلاین|

با نزدیک شدن به انتخابات در ترکیه بسیاری بر این باورند که تنش ها میان این کشور و یونان کمتر خواهد شد اما وزیر خارجه یونان اعتقاد دیگری دارد. وی در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه (امروز) منتشر شد، از ترکیه خواست که ادعاهایش علیه تمامیت ارضی یونان را کنار بگذارد.

​به گزارش فارس، به گزارش «گریک سیتی تایمز»، نیکوس دندیاس گفت که «یونان هیچ ادعایی درباره ذره‌ای از سرزمین ترکیه ندارد و ما همین انتظار را از ترکیه داریم».

وزیر خارجه یونان از ترکیه خواست این موضوع را درک کند که دو کشور همسایه و عضو یک اتحادیه واحد (ناتو) باید روابط دوستانه و پایدار داشته باشند.

از نظر دندیاس، امکان حل اختلافات یونان و ترکیه طبق قواعد حقوق بین‌الملل و حقوق دریاها وجود دارد.

وزیر خارجه یونان با اشاره به تشدید جنگ لفظی و شدت گرفتن تنش‌ها بین این کشور و ترکیه گفت: «با نزدیک شدن به انتخابات ترکیه، تنش فروکش نخواهد کرد و خطر تصادف یا حتی اقدام تحریک آمیز عمدی افزایش می‌یابد».

این مقام ارشد آتن به انتقاد از روابط آنکارا با مسکو پرداخت و اعلام کرد، در صورت ادامه مراودات شرکت‌های ترکیه‌ای با نهادهای روسی که هدف تحریم‌ها قرار دارند، کاملا روشن است که باید اقداماتی انجام شود برای اینکه ترکیه نباید به عنوان کانالی مخفی برای صادرات و واردات روسیه عمل کند.

وی درباره روابط یونان با مصر هم صحبت و تاکید کرد، این روابط نه تنها راهبردی است بلکه برای یونان دارای اهمیت حیاتی است. دندیاس اعلام کرد، یونان و مصر کاملا درباره تحولات لیبی اتفاق نظر دارند.

وزیر خارجه یونان در بخش پایانی مصاحبه خود اعلام کرد که در صورت مهیا بودن شرایط، در آینده نزدیک به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر و با مقام‌های این کشور دیدار خواهد کرد.

طی هفته‌هیا اخیر بارها تنش‌ها و جنگ لفظی مقام‌های ارشد یونان و ترکیه خبرساز شده است و در همین ارتباط حتی یک بار، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در هشداری تند گفته بود، اگر یونان فکر می‌کند اتحادیه اروپا پشتش می‌ایستد، فریب خورده است

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مسئولین به رضاشاه فحش می‌دهند اما مثل او عمل می‌کنند!+ ویدئو

ی اکتبر 16 , 2022
اعتمادآنلاین| «ابوالفضل عمویی»، نماینده مجلس در برنامه شیوه شبکه ۴ گفت: در دنیا رسانه بدون سیاستگذاری نداریم. نمونه بارز کنترل شبکه‌های اجتماعی علیه ایران این است که نمی‌توانید یک تصویر از حاج قاسم سلیمانی منتشر کنید. به گزارش نورنیوز، عمویی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: آنچه در مورد ایران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000