پوتین در اوکراین جهنم هسته‌ای راه بیندازد، آمریکا می‌تواند او را ترور کند

اعتمادآنلاین|

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به ایستگاه رادیویی بریتانیایی LBC گفت: «ما باید روشن کنیم که اگر پوتین دستور استفاده از سلاح هسته‌ای تاکتیکی را صادر کند، در واقع یک یادداشت خودکشی امضا کرده است. فکر می‌کنم این چیزی است که ممکن است برای بازدارندگی او در صورت قرار گرفتن در شرایط شدید لازم باشد.»

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک پست، مجری برنامه از بولتون پرسید که آیا منظورش از عبارت "یادداشت خودکشی" ترور است؟ بولتون در پاسخ گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین یا هر جای دیگر را از سوی "تروریست‌"هایی مانند ایران، کره شمالی، و همچنین روسیه یا چین، بدون پاسخگویی شخصی که مسئول آن تصمیم بود، بدهیم.»

او معتقد است که ایالات متحده توانایی هدف قرار دادن رهبر روسیه را دارد و می‌گوید: من فکر می‌کنم پوتین این را می‌داند. می‌توانید از قاسم سلیمانی در ایران بپرسید که وقتی که ما تصمیم می‌گیریم، برای کسی که تهدیدی برای ایالات متحده است، چه اتفاقی می‌افتد.

او گفت که معتقد است تهدید هسته‌ای پوتین یک بلوف است، با این حال امکان استفاده از سلاح هسته‌ای توسط پوتین در صورت فروپاشی نیروهای روسی در اوکراین یا گیر افتادن او در یک موقعیت دشوار سیاسی در کشور را رد نمی‌کند.

بولتون که در دوران دولت جورج دبلیو بوش به عنوان سفیر ایالات متحده در سازمان ملل نیز خدمت می‌کرد، گفت که اقدامی که پوتین را هدف قرار می‌دهد «ممکن است روز بعد» پس از سقوط بمب‌ها اتفاق نیفتد. با این حال، او گفت که واشنگتن باید «به پوتین بفهماند که این یک تصمیم آزادانه از سوی او نیست. ما می‌دانیم که چه کسی مسئول استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است و او پاسخگو خواهد بود."

بولتون گفت: مشکلات سیاسی داخلی روسیه در حال افزایش است. در نهایت، من نمی‌دانم وقتی این جنگ تمام شد، غرب چگونه می‌تواند با دولت پوتین برخورد کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مخالفان اساس اقتدار کشورند/ تندروها نماینده همه مردم انقلابی و متدینین نیستند

چ اکتبر 12 , 2022
آن دیدگاه اقلیتی که تلاش می کند موضوع را فراتر از منازعات زودگذر تحلیل و از زاویه ملی و آینده نگرانه ببیند، از جانب دو طیف افراطی با انگ هایی چون «این ها وسط باز» هستند، نمی خواهند «خیس» بشوند مورد حمله قرار می گیرند. فروزان آصف نخعی: به گفته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000