علت عدم بهره‌برداری از انتقال آب به دریاچه ارومیه از زبان معاون رئیس جمهور

اعتمادآنلاین|

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خصوص موضوع خشکسالی دریاچه ارومیه گفت: طلب حقابه دریاچه ارومیه از وزارت نیرو به جد پیگیری می شود و از سوی دیگر اعتبارات لازم برای انتقال آب تصفیه خانه های سه استان منتهی به دریاچه تا آخر سال تامین خواهد شد.

به گزارش فارس، علی سلاجقه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز در جمع صاحبان صنایع استان، موضوع محیط زیست را یک موضوع تعاملی عنوان کرد و گفت:

*با وجود اینکه فعالان بخش خصوصی و صاحبان صنایع و معادن برای ما ارزشمند بوده و جایگاه بالایی دارند اما زمانی که طرح یا پروژه ای افتتاح یا اجرایی شده و به محیط زیست خسارت وارد می شود، آیا خسارت آن به درستی از سوی صاحبان این پروژه ها پرداخت و یا جبران می شود؟

*پروژه ای با وجود خطر تخریب محیط زیست، اجرایی شده و سوددهی بالایی نیز برای صاحب پروژه در پی دارد اما طبیعی است که باید در قبال آن خسارت، به تعهدات مالی نیز عمل شود.

*با وجود اینکه قرار بود در ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ سد کانی سیب و کانال انتقال آب به دریاچه افتتاح شود اما به خاطر وجود برخی مشکلات فنی در کانال، باید عملیات ترمیم به درستی انجام می‌شد.

*طلب حقابه این دریاچه از وزارت نیرو به جد پیگیری می شود و از سوی دیگر اعتبارات لازم برای انتقال آب تصفیه خانه های سه استان منتهی به دریاچه تا آخر سال تامین خواهد شد.

*این فرآیند بر اساس شاخص های جهانی بوده و ما سعی در بومی سازی این شاخص ها داشته ایم.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

پاسپورت پیمان قاسم‌خانی توقیف شد

س اکتبر 11 , 2022
میترا ابراهیمی، همسر پیمان قاسمخانی، با انتشار استوری در اینستاگرامش خبر از توقیف پاسپورت همسرش داد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000