افزایش تنش‌ ها بین لهستان و بلاروس

اعتمادآنلاین|

روابط بین ورشو و مینسک در سال 2021 به خاطر اتهام‌زنی لهستان به همسایه شرقی خود در مسئله سازماندهی بحران مهاجران دچار تنش شده بود. از زمان شروع جنگ اوکراین تنش‌ها بین دو کشور بیشتر شده است.

به گزارش ایرنا، به نقل از رویترز، دولت لهستان روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از شهروندان خود خواست کشور بلاروس را ترک کنند. در این بیانیه آورده شده است که شهروندان لهستانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن باید کشور بلاروس را ترک کنند چون روابط بین دو کشور به خاطر جنگ اوکراین متشنج شده است.

دولت در دستورالعملی که در وب سایت خود برای مسافران منتشر شده است، گفت: ما به شهروندان لهستانی که در قلمرو جمهوری بلاروس اقامت دارند توصیه می‌کنیم با هر وسیله ممکن خاک بلاروس را ترک کنند.

ورشو ادعا کرده است اتباع لهستانی ساکن بلاروس با سرکوب‌های دولتی مواجه هستند و برخی از چهره‌های آنها زندانی شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

تعطیلی مدارس، به جز تعطیلات رسمی، وجاهت قانونی ندارد

د اکتبر 10 , 2022
اعتمادآنلاین| ​وزیر آموزش و پرورش ضمن ابلاغ بخشنامه الزامات سامانه‌‎های الکترونیکی آموزش و پرورش و شبکه آموزشی دانش آموز (شاد)، اعلام کرد که نسخه جدید شاد به‌زودی در دسترس همه مدیران مدارس قرار می‌گیرد و لازم است به کلیه معلمان، دانش‌آموزان، عوامل اجرایی و خانواده‌ها تأکید شود تا با به‌روزرسانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000