«الکساندر فان در بلن» 6 سال دیگر رئیس جمهور اتریش ماند

اعتمادآنلاین|

نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری اتریش نشان از بقا الکساندر فان در بلن، بر مسند ریاست جمهوری برای مدت ۶ سال دیگر است.

به گزارش تسنیم، به نقل از "اس ار اف" سوئیس، در اتریش، حدود 6.4 میلیون شهروند امروز برای رای دادن به رئیس جمهور فدرال اتریش فراخوانده شدند.

بر اساس پیش بینی های اولیه، الکساندر فان در بلن در اولین تلاش موفق به کسب اکثریت مطلق آراء شهروندان شد.

بر اساس نظرسنجی ها، این پیرمرد 78 ساله به 55.4 درصد آراء دست پیدا می کند و نتایج اولیه انتخابات کسب 54.6 درصد آراء از طرف وی را نشان می دهد. با این اکثریت مطلق، دور دوم انتخابات دیگر ضروری نیست. والتر روزنکرانز 60 ساله، نامزد حزب راستگرای آزادی اتریش بر اساس نتایج اولیه 18.4 درصد آرا را به دست آورد. پنج نامزد دیگر هر کدام در محدوده درصد تک رقمی هستند.

فان در بلن، رهبر سابق سبزها، قبلاً توسط همه احزاب پارلمانی به جز حزب راست آزادی اتریش و توسط شرکای اجتماعی و بسیاری از NGOها حمایت شده بود. شش نامزد در این انتخابات با او رقابت کردند. برجسته ترین آنها والتر روزنکرانز 60 ساله از جناح راست حزب آزادی اتریش بود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

عصر کل انداختن با رقیب گذشته / رونق ناروای روش استادیومی برای مقابله با اعتراض‌ها

ی اکتبر 9 , 2022
مصطفی‌داننده در عصر ایران نوشت: این روزها برخی از سیاسیون در مجلس، نهادهای مختلف و البته بخشی از اهالی رسانه برای مقابله با اعتراضات اخیر که به واسط درگذشت مهسا امینی در مقر گشت ارشاد تهران، شکل گرفته است، از روش‌های استادیومی استفاده می‌کنند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000