خرید سبد حصیری سوغات شمال

حصیر بافی از زمان های قدیم به عنوان یک هنر دستی شناخته شده است. خرید سبد های حصیری سوغات شمال بسیار پر تقاضا هستند. پیش تر از این، حصیر بافی یک فعالیت سرگرم کننده برای زنان و دختران روستایی بود اما امروزه از آن به عنوان شغل و کسب درآمد استفاده می کنند.

حصیر بافی بیشتر در شهر های جنوبی و شمالی ایران رواج دارد به این دلیل که مواد اولیه این محصول ارزان بوده و همیشه در دسترشان است. مثلا شهر خوزستان در جنوب کشور بیشتر از شهرهای دیگر حصیر بافی انجام می دهند چون نخل های زیادی دارد. این هنر دستی طرفداران زیادی بین مردم دارد و از آن در تزئین خانه های خود زیاد استفاده می کنند.البته این حصیر ها کاربرد های زیادی هم دارند مثل سبد خرید، سطل زباله، زیر قابلمه و…

آن دسته افرادی  که به سبد حصیری علاقه مندند، می توانند آنها را از سایت آراد برندینگ خرید کنید. سبد های حصیری را با استفاده از ساقه های نی به هم می بافند و این محصولات زیبا و کاربردی را خلق می کنند.

محصولات حصیری با توجه به نوع ساخت و مدل آن ها کاربردهای متفاوتی دارند مثلا از سبد حصیری برای حمل نوزاد استفاده می شود همچنین برای لباس های چرک، قرار دادن وسایل پیک نیک و…

علاوه بر این ها می توانید از محصولات حصیری در تزئینات خانه خود استفاده کنید و زیبایی خانه خود را چند برابر کنید. سبد های حصیری به دلیل اینکه از مواد اولیه طبیعی استفاده شده و به دست بانوان خوش ذوق کشورمان با دقت ساخته شده بسیار با کیفیت، با دوام و با ارزش هستند.

سبد حصیری سوغات شمال

کنف هم گیاهی است که فقط در حصیر بافی مورد استفاده قرار می گیرد و زمان مناسب استفاده از آن وقتی است که برگ ها و ساقه هایش زرد شده باشد. از تمام این گیاهان در حصیر بافی استفاده می کنند و نتیجه کار به ذوق و هنر بافنده برمی گردد. به دلیل اینکه در ساخت این حصیرها از گیاهان طبیعی استفاده شده نگهداری از آن هم اهمیت دارد.به طوری که از آن باید در برابر حرارت، آتش، اشیاء تیز مانند چاقو و نظیر این ها محافظت کرد.

در شستشوی آن هم نیازی به استفاده از مایعات شوینده قوی نیست و آب ولرم برای تمیز کردن آن کفایت می کند.

جالب است بدانید با توجه به اینکه بافت سبد حصیری سوغات شمال بسیار رواج دارد می توان به عنوان سوغات شمال نام برد. در شمال ایران حصیر بافی به دو روش انجام می شود؛ حصیر بافی با دست و حصیر بافی با دستگاه.

بافندگان، برای بافت این محصول نی هایی که در کنار رودخانه ها می رویند را برداشت کرده و با استفاده از داس یا چاقو اضافه آن ها را می زنند و به وسیله دست نی ها را به هم می بافند.

در سال های اخیر به دلیل زیبایی منحصر به فرد و فوق العاده این محصول، صادرات حصیر مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته است.

خرید سبد حصیری

استفاده از محصولات حصیری در سالهای اخیر رونق خوبی گرفته و اغلب عروسها برای جهزیه خود از سبدهای حصیری استفاده می کنند خرید سبد حصیری با توجه به کاربردی که دارند دارای قیمتهای مختلفی است و همچنین با توجه به ابعاد و الیافی که در آن به کار رفته است می تواند تعیین کننده قیمت آن باشند.

این سبدها دارای رنگ های مختلفی هستند که رنگ طبیعی آن دارای طرفداران بیشتری است و استفاده از رنگهای فانتزی در آن می تواند برای افرادی که به دنبال ست کردن به باقی وسایل منزل خود هستند کارایی داشته باشد.

باید دقت داشته باشید که در هنگام خرید سبد حصیری به کاربرد آنها دقت کند. این سبدهای حصیری در ابعاد کوچک مناسب برای نان، سبزی و در ابعاد بزرگ برای لباس، اسباب بازی اضافه کودکان و خرده ریزه های داخل منزل کاربرد دارد برخی از سبدها دارای پارچه هستند که می تواند از بیرون ریختگی و شلخته به نظر آمدن جلوگیری نماید و این محصول به دلیل پارچه ای که در داخل آن به کار رفته است دارای قیمت بالاتری است.

در واقع  این کالا به دلیل زیبایی و ویژگی بارزی که دارد امروزه طرفداران و مشتریان زیادی را از آن خود کرده است. نیزدر فروشگاه ها و مغازه های سنتی با قیمت مطلوب، با کیفیت بالا در سایز های متنوع موجود می باشد.

نیز می توانید در شهرستان های مختلف تهیه کنید. نیز این مراکز به صورت آنلاین کالاهای مد نظر شما را عرضه می کند. در واقع در هر مناطق که باشید و خریدتان از این مرکز به صورت آنلاین به ثمر برسانید.

پست بعدی

موزاییک پلیمری طرح چوب تبریز

ی اکتبر 9 , 2022
امروزه با پیشرفت تکنولوژی دولتمردان و سیاست گذاران جوامع مختلف که تقسیم بندی بودجه های مملکتی را اداره می نمایند با پرداختن به نیازهای تمامی اقشار و افراد جامعه توجه بسیار زیادی به افراد نابینا و کم توان بینایی داشته اند که در سالهای اخیر شاهد استفاده از موزاییک پلیمری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000