حمام خون در عراق، به قوت خود باقی است/عراقی‌ها، اعتماد خود را به سران این کشور از دست داده‌اند

اعتمادآنلاین|

جنین پلاسخارت نماینده سازمان ملل در امور عراق در جریان سخنرانی در شورای امنیت با توجه به اوضاع داخلی عراق گفت: از سران عراق خواستیم تا اختلافات خود را کنار بگذارند.

​به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، پلاسخارت در ادامه صحبت های امروز (سه شنبه) خود گفت:

*بر لزوم آرامش و احترام گذاشتن به قانون اساسی، تأکید کرده‌ایم؛ زیرا اختلافات سیاسی، بر شهروندان اثر گذاشته است.

*طبقه سیاسی در عراق قادر به حل بحران در این کشور نیست. در تظاهرات اکتبر، بیش از ۱۳۰ غیر نظامی و نیروی امنیتی زخمی شدند. ما حامی گفت‌وگوی ملی تحت نظارت مصطفی الکاظمی هستیم».

*همه طرفها در این گفت‌وگو باید مشارکت داشته باشند. حمام خون در عراق همچنان به قوت خود باقی است. عراقی‌ها، اعتماد خود را به سران این کشور از دست داده‌اند.

نخستین گام برای خروج از بحران عراق تشکیل یک دولت کارآمد است.

*فساد، علت اصلی مشکلات عراق است. منافع حزبی نیز، عراق را از توسعه ملی دور می‌کند.

*در کردستان عراق هم طرفهای سیاسی بر سر انتخابات به نتیجه نرسیده‌اند، سازمان ملل حامی ثبات سیاسی در عراق است.

در همین ارتباط، «محما خلیل»، نماینده حزب دموکرات کردستان عراق، تصریح کرد که نشست پارلمان برای رأی‌گیری در خصوص رئیس‌جمهور طی ماه جاری برگزار خواهد شد و جریان صدر یک شریک اصلی در فرایند سیاسی به شمار می‌رود و بدون موافقت صدری‌ها نمی‌توان دولت آتی را تشکیل داد.

*اختلافاتی بین طرف‌های سیاسی وجود دارد و این یک پدیده سالم در فرایند دموکراتیک به شمار می‌رود. جلسات آتی میان احزاب کُرد برای تعیین نامزد پست ریاست جمهوری برگزار خواهد شد».

*«آنچه مانع توافق بر سر نامزد ریاست‌جمهوری می‌شود، حقوق حاکمیتی در منطقه و در دولت فدرال است…اما روزهای آینده شاهد اقداماتی فشرده برای تمام شدن این مسئله هستیم. هیأتی از چارچوب هماهنگی نیز به منطقه کردستان خواهد آمد تا آخرین اقدامات برای تدارک نشست آتی پارلمان و معرفی نامزد ریاست‌جمهوری صورت گیرد».

*سید مقتدی الصدر عراق را ترک نکرده و همچنان یک شریک در پروسه سیاسی به شمار می‌رود و فراکسیون‌های سیاسی برای رفتن به سراغ او و گفت‌وگو به منظور رساندن فرایند سیاسی به ساحل امن توافق دارند. یک هیأت نیز پیش از تعیین موعد نشست بعدی پارلمان به منظور توافق بر سر تشکیل دولت آتی، به دیدار رهبر جریان صدر خواهد رفت.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

وزیر کشور : سازندگان شعار «زن، زندگی، آزادی»، آزادی را در بی حجابی و بی حیایی زنان می‌بینند

س اکتبر 4 , 2022
تسنیم نوشت: وزیر کشور با اشاره به اینکه جنگ امروز دشمن، جنگ ارزش ها است، بیان کرد: کسانی که شعارهایی همچون زن، زندگی، آزادی را درست کردند؛ شنیع‌ترین صحنه‌ها را برای دفاع از زنان به وجود آوردند و آزادی را در بی حجابی و بی حیایی زنان می‌بینند.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000