هشدار ناتو به کشورهای عضو درباره زیردریایی روسیه

اعتمادآنلاین|

یک روزنامه ایتالیایی روز یکشنبه گزارش داد که ناتو با ارسال اطلاعاتی به کشورهای عضو خود نسبت به ماموریت زیردریایی اتمی روسی به نام «بلگورود» که حامل ابراژدر اتمی است، هشدار داد.

به گزارش فارس، به نوشته وبگاه «ام‌اس‌ان» روزنامه ایتالیایی «لارپوبلیکا» گزارش داد این زیردریایی جدید ماه جولای به آب انداخته شد و اکنون پس از دخالت احتمالی در خرابکاری خطوط لوله انتقال گاز «نورد استریم» در آب‌های قطب شمال مستقر است و ناتو از شلیک اژدر اتمی « پوزئیدون» هراس دارد.

گفته می شود این اژدر می‌تواند تا ۱۰۰۰۰ کیلومتر زیر آب حرکت کند و سپس در نزدیکی ساحل منفجر شود و سونامی رادیواکتیو ایجاد کند.

این اژدر اتمی سال ۲۰۱۸ توسط روسیه ارائه شد. آمریکا برای ردیابی این گونه اژدرها شبکه ماهواره‌ای را فعال کرده، اما آنها قادر به شناسایی این اژدرها در زیر دریا نیستند. زیردریایی بلگورود ۱۸۴ متر طول و ۱۵ متر عرض دارد و می‌تواند با سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت زیر آب حرکت کند. ابراژدر پوزئیدون پرتابه ۲۴ متری است که قادر به حمل کلاهک اتمی است.

این در حالی است که مقام‌های اطلاعاتی ارتش اوکراین تاکید کرده‌اند تهدیدات اتمی اخیر روسیه را هرگز دستکم نمی‌گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

فراخواندن سفیر روسیه در برلین

ی اکتبر 2 , 2022
اعتمادآنلاین| وزارت خارجه آلمان از فراخواندن سفیر روسیه در آلمان در پی الحاق 4 منطقه اوکراین به روسیه خبر داد. به گزارش ایسنا، روز یکشنبه سرگئی نچایف، سفیر روسیه را به دلیل همه پرسی که در دونباس (شرق اوکراین) برگزار شده است، فراخواند. پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000