برای مدیریت بحران ابتدا عذرخواهی کنید

اعتمادآنلاین|

روزنامه اطلاعات با مرور بر حوادث و فجایعی که در سال‌های گذشته روی داده، از نبود فرهنگ عذرخواهی در کشور گلایه کرده و از مسوولان خواسته برای جبران مافات و حل بحران در اولین گام از مردم عذرخواهی کنند.

به گزارش اطلاعات، در برهه‌ای کوتاه کلیشه‌ی به نام عذرخواهی به صورت کاریکاتوری اقتباس‌شده از سیاسیون غربی باب شد؛ و صد البته بی‌ضرر و زیان برای عذرخواهان و بدون تبعات و نتایج عملی، مثل پیگیری و محاکمه و‌ مجازات؛ یا لااقل کناره‌گیری از کار به عذر بی‌کفایتی.

در ادامه نویسنده نوشته است:‌ نمی‌دانم؛ چرا عده‌ای که چندان بلدِ کار نیستند، این میزان اعتماد به نفس دارند، که نه زبان به عذرخواهی می‌چرخانند، نه جای خود را بر دیگری که شاید بلدتر باشد خالی می‌کنند. همواره چند کلیشه بر سر زبان‌هاست: دولت قبلی، اگر چنان می‌شد، باید چنان شود، حتما باید رسیدگی لازم صورت گیرد، با کلیه‌ی خاطیان برخورد خواهد شد و….؛ همچنان دریغ از نتایج رضایت‌آور برای مردم. کدام شهروند سالم و متوسط‌العقلی خواهان آشوب و اغتشاش و ناامنی اجتماعی‌است؟ هیجان‌های نوجوانی و جوانی البته نیازمند مدیریت‌های روان‌شناختی و جامعه‌شناختی است، که متاسفانه توان اغلب آقایان در این حیطه امتحان خود را خوب نداده‌است. هنوز دیر نشده. گام‌ نخست در مدیریت این بحران، عذرخواهی و جبران مافات و تجدیدنظر در گفتارها و رفتارهاست. این بار نیز در غائله‌ی پیش‌آمده، مدیریت بحران را از کمر کار شروع کردند؛ اشتباه کردند. همین اشتباه هم قابل عذرخواهی و جبران است.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 0

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

آقای رییسی ، کدام «عدالت»؟

پ سپتامبر 29 , 2022
عصرایران نوشت: آقای راسل اما چه گفته که به تعریف عدالت نزدیک‌تر است؟ او رک و پوست‌کنده و صاف و روشن می‌گوید: "عدالت، عبارت از هر چیزی است که اکثریت مردم آن را عادلانه بدانند."

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000