تجربیات سال ۸۸ باعث شد درگیری‌های اخیر را کم‌هزینه‌تر مدیریت کنیم

اعتمادآنلاین|

محمودعباس‌زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره این‌که آیا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیگیر وضعیت بازداشت‌شدگان وقایع اخیر شده است، گفت: مجلس این هفته با تعطیلات مواجه شد. قطعا آنچه که در این خصوص در کشور مطرح است را کمیسیون مربوطه بررسی خواهد کرد و این یک امر بدیهی است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی ازگفت و گوی عباس زاده مشکینی را در ادامه می خوانید:

*جمهوری اسلامی ایران هم تا به حال سیاستش این نبوده است که شفاف‌سازی نکند. سیاست و استراتژی ما صداقت و شفاف‌سازی است.

*به اعتقاد من باتوجه به تجربیات سال ۸۸ و تجربه چند سال اخیر، در این دوره مسائل کم‌هزینه‌تر مدیریت می‌شود، مهم این است که مسائل خوب ریشه‌یابی شود و ما ریشه‌های اصلی را پیدا کنیم، معتقدم نباید اینطور باشد که با معلول برخورد نشود و فقط بررسی کنیم علت‌ها از کجا است یا برعکس.

*درباره این که چقدر ضرورت دارد در میان افراد بازداشتی تفکیک صورت گیرد و صف مردم معترض از مابقی افراد جدا شود به اعتقاد من اول مسائل خیابان باید جمع شود و بعد از مدیریت صحنه، بنشینیم، تحلیل کنیم و ببینیم علت‌ها کجاست؟ سر‌بند مسائل کجا است؟ بالاخره مسائل اجتماعی ویژگی‌های خاص خودش را دارد؛ مبارزه با معلول ممکن است اما نتیجه‌اش مقطعی است.

*طبیعتاً در این قضایا یکسری هم می‌خواهند از داخل و خارج سوءاستفاده و خرابکاری کنند که تکلیف این‌ها از مردم جدا است، اعتراضات مدنی باید در مسیر خودش هدایت شود. البته اعتراض یعنی نقد و نقد هم باید مبانی داشته باشد. از سوی دیگر ما هم باید بین این‌ها تکفیک ایجاد کنیم و با هر بخش متناسب با ویژگی‌های آن بخش رفتار کنیم، مهم این است بعد از مدیریت صحنه بنشینیم عالمانه بررسی کنیم و ببینیم منشا مشکلات کشور کجاست؟

آیا این خبر مفید بود؟ 1 1

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

شبکه نسیم بدون «دورهمی»؟/جدول پخش برنامه‌ها

چ سپتامبر 28 , 2022
تسنیم نوشت: شبکه نسیم خبری اعلام کرده که به دنبال حاشیه‌های پیش‌آمده بر سرِ اظهارات اخیر مهران مدیری، به نظر می‌رسد «دورهمی» را از کنداکتور خارج کرده است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000