پس از تمدید معاهده استارت جدید، خلع سلاح هسته‌ای باید دنبال شود

اعتمادآنلاین|

نشست مقامات عالی‌رتبه مجمع عمومی، گرامیداشت روز بین‌المللی انهدام کامل سلاح‌های هسته‌ای با حضور سران، وزرای امور خارجه و مقامات عالی‌رتبه کشورهای عضو سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، رضا نجفی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این نشست سخنرانی کرد و گفت:

*سلاح هسته‌ای تهدیدی واقعی علیه بشریت است و خطر کاربرد آن امروز بیش از پیش است. اما کشورهای هسته‌ای با تکیه بر بازدارندگی هسته‌ای و کاهش آستانه کاربرد این تسلیحات وارد مسابقه هسته‌ای شده و حتی برخلاف تعهد خود سلاح‌های مزبور را به برخی از متحدین خود منتقل می‌کنند. وجود حدود 13000 کلاهک هسته‌ای میزان خطر سلاح هسته‌ای را نشان می‌دهد.

*پس از تمدید معاهده استارت جدید، خلع سلاح هسته‌ای واقعی باید دنبال شود.

*آمریکا در سطح جهانی و رژیم اسرائیل در سطح منطقه‌ای مانع اصلی نیل به خلع سلاح هسته‌ای هستند و ایران از پیشنهاد گروه عدم تعهد برای آغاز فوری مذاکرات کنوانسیون جامع سلاح‌های هسته‌ای قویا حمایت می‌کند؛ زیرا خلع سلاح هسته‌ای یک تعهد حقوقی الزام‌آور است و تنها ضامن رفع خطر این سلاح‌ها است.

*در همین راستا، ایران ایده کاهش خطر هسته‌ای را معادلی برای خلع سلاح هسته‌ای نمی‌داند.

*تحقق این هدف راه ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی را تسهیل خواهد کرد.

*ایران در ایفای نقش مثبت خود برای نیل به خلع سلاح هسته‌ای ثابت قدم خواهد ماند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

میز مذاکره را ترک نخواهیم کرد

د سپتامبر 26 , 2022
اعتمادآنلاین| حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه و تحولات بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. ​به گزارش فارس، امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در گفتگو با وزیر خارجه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000