احضار سفیر یونان در ترکیه

اعتمادآنلاین|

با افزایش تنش ها میان ترکیه و یونان وزارت خارجه ترکیه سفیر یونان را در آنکارا فراخواند.

به گزارش ایسنا، آناتولی گزارش داد که وزیر خارجه ترکیه، یادداشت اعتراضی خود به استقرار خودروهای زرهی آمریکا در جزایر لسبوس و خیوس را تحویل سفیر یونان داد.

بر اساس این گزارش، از سفیر یونان در آنکارا که به وزارت خارجه ترکیه احضار شد، خواسته شد تا به موارد نقض در جزایر پایان داده و وضعیت غیرنظامی را بازگردانند.

ترکیه همچنین در یادداشتی اعتراض‌آمیز به آمریکا، خواستار احترام به وضعیت جزایر شرقی دریای اژه و اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از استقرار سلاح برای نقض این وضعیت شد.

روزهای گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه یونان ۱۲۰۰ زره‌پوش اهدایی آمریکا را به جزایر نزدیک به ترکیه منتقل کرده است که این اقدام بر خلاف توافق لوزان در سال ۱۹۲۳ است.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

چهارمین هواپیمای ایرانی توسط آمریکا تحریم شد

د سپتامبر 26 , 2022
اعتمادآنلاین| وزارت بازرگانی آمریکا دوشنبه گذشته اعلام کرده بود سه فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت‌های هواپیمایی ایران که به روسیه خدمات باری ارائه می‌کنند را در فهرست سیاه مربوط به هواپیماهای ناقض قوانین کنترل صادارات ایالات متحده قرار داده است. به گزارش فارس، آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000