تحریم‌های آمریکا فجایع انسانی در پی داشته است

اعتمادآنلاین|

سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به اینکه آمریکا نزدیک به ۴۰ کشور را هدف تحریم قرار داده واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سران بسیاری از کشورها از جمله ایران، زیمبابوه، بولیوی و کوبا در سخنرانی‌شان در مجمع عمومی سازمان ملل تحریم‌های آمریکا را محکوم کرده‌اند گفت:

*«ما گزارش‌ها در این خصوص را دیده‌ایم.»

*«آمریکا بدون تردید ابرقدرت تحریم‌ها است. ارقام نشان می‌دهند تحریم‌های تحمیل‌شده از سوی آمریکا از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۱، نزدیک به ۹۳۳ درصد افزایش داده‌اند.»

*«آمریکا تا به امروز نزدیک به ۴۰ کشور را هدف تحریم قرار داده که این موضوع بر نزدیک به نیمی از جمعیت دنیا اثر گذاشته و باعث ایجاد فجایع انسانی جدی شده است.»

*«دولت قبلی آمریکا در مجموع ۳۹۰۰ اقدام تحریمی انجام داد که نشان می‌دهد آمریکا به طور متوسط سه بار در روز چماق تحریمی‌اش را بالا برده است. طبق گزارش رسانه‌های آمریکا، به اصلی‌ترین سلاح مورد ترجیح در سیاست خارجی آمریکا تبدیل شده‌اند.»

*«این اقدامات ضربه سختی به نظم سیاسی و اقتصادی و نظام حکمرانی جهانی زده و در حق کشورها برای توسعه اخلال ایجاد می‌کند.»

*«تحریم‌های یکجانبه به خود آمریکا هم لطمه زده‌اند از سیاستمداران این کشور خواست درباره توسل به این اقدامات تأمل کنند.»

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

شهروندی روسیه به اسنودن اعطا شد

د سپتامبر 26 , 2022
اعتمادآنلاین| ​رئیس‌جمهوری روسیه طی حکمی به افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا شهروندی روسیه را اعطا کرد. به گزارش ایلنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه طی حکمی به «ادوارد اسنودن» افشاگر آژانس امنیت ملی آمریکا شهروندی روسیه را اعطا کرد. آیا این خبر مفید بود؟ 0 0 […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000