آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیکی؛ دولت آمادگی لازم برای تامین کالابرگ را ندارد

اعتمادآنلاین|

طرح کالابرگ الکترونیکی که قرار بود در پی حذف ارز ترجیحی اجرا شود همچنان در مرحله آزمایشی است و زمان اجرای آن مشخص نیست. مسلم صالحی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، می‌گوید: دولت متعهد شده بود در صورت حذف ارز ترجیحی قیمت کالاها از شهریور سال ۱۴۰۰ بیشتر نشود اما به دلایلی ازجمله آماده نبودن زیرساخت‌های لازم برای حذف ارز ترجیحی و کالابرگ الکترونیکی شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم.

به گزارش افکارنیوز، بخش‌هایی از گفت‌وگو با مسلم صالحی را در ادامه می‌خوانید:

*متاسفانه بر اثر حذف ارز ترجیحی شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی مردم هستیم که این مسئله فشاراقتصادی بر مردم را بیشتر کرده است.

*دولت متعهد شده بود در صورت حذف ارز ترجیحی قیمت کالاها از شهریور سال 1400 بیشتر نشود اما به دلایلی ازجمله آماده نبودن زیرساخت های لازم برای حذف ارز ترجیحی و کالابرگ الکترونیکی شاهد افزایش قیمت کالاها هستیم.

*از سوی دیگردولت تاکید داشت که تنها 4 قلم از کالاهای اساسی گران خواهد شد اما دولت کالای وابسته به این 4 قلم کالا را مدنظر قرار نداد به عنوان مثال اگر قیمت شیر گران می‌شود نمی‌شود توقع داشت که یک بیسکویت و کیک گران نشود. قطعا این طور نیست که تنها 4 قلم کالا گران شده باشد و نیاز است که دولت در این بخش کنترل لازم را داشته باشد.

*دولت باید هرچه سریع‌تر زیرساخت های کالابرگ الکترونیکی را فراهم کند. نباید نقدینگی به طور مستقیم وارد بازار شود چراکه ورود هرگونه نقدینگی بدون پشتوانه به بازار، به طور خود به خود منجر به تورم خواهد شد.

*اگر کالابرگ الکترونیکی صرفا برای خرید کالای اساسی مدنظر قرار گیرد حتما این رویکرد می تواند قیمت کالاهای اساسی را کنترل کند. مجلس دولت را مکلف به این اقدام کرده است با این حال بعید است دولت تا شهریور زیر ساخت های تامین کالابرگ الکترونیکی را آماده کند.

*وزرای مرتبط با این مسئله به نوعی در کمیسیون های مجلس اذعان دارند که دولت آمادگی لازم برای تامین کالابرگ الکترونیکی تا مدت مشخص شده را ندارد.

*مجلس اگر متوجه شود که دولت در راستای تامین کالابرگ الکترونیکی کوتاهی خواهد کرد قطعا به این بخش ورود کرده و اقدامات نظارتی خود را اعمال می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟ 1 3

نتیجه بر اساس 1 رای موافق و 3 رای مخالف

پست بعدی

کمپین عجیب حامیان طرح صیانت برای وزیر ارتباطات به بهانه تحریم از سوی آمریکا !

ج اکتبر 7 , 2022
تشکل جبهه انقلاب اسلامی در شبکه مجازی به دبیرکلی روح الله مومن نسب با انتشار پیامی در کانال این تشکل در آی گپ با هم رسانی شماره موبایل وزیر ارتباطات از اعضای شان خواستند برای عیسی زارع پور بابت قرار گرفات در لیست تحریم های ضد ایرانی جدید دولت آمریکا […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000