تفاهم وزارت ارشاد با صداوسیما درباره نمایش خانگی

اعتمادآنلاین|

حجت الاسلام حامد حاجی ملامیرزایی، رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح جزئیات تفاهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ساترا (سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی)، گفت: شخص دکتر محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره این موضوع موضع گیری‌هایی کرده اند اما نکته و صحبت‌های من ناقض سخنان وزیر محترم که تصمیم گیر در این حوزه هستند، نیست و در تکمیل تبیین این موضوع عرض می کنم.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی ملامیرزایی را در ادامه می خوانید:

*مفاخر ما در گرو فرهنگ ما هستند و فرهنگ ما حاصل زحمات مفاخر ما در طول تاریخ بوده است از این رو نمی توانیم از آن به راحتی صرف نظر و گذشت کنیم.

*هیچ دلسوز ایرانی با هر اندیشه، تفکر، ایدئولوژی و سلیقه‌ای در حوزه مدیریت فرهنگی و حاکمیتی و غیر حاکمیتی پیدا نمی کنید در موضوع فرهنگ غیرت را کنار بگذارد لذا آحاد ایرانیان نسبت به فرهنگ خود، مردم پایه بودنش، خانواده محور بودنش، اخلاق مدارانه بودنش راجب مولفه ها دلسوزان کشور تاکید داشته و نظر دارند.

*این نیست که الان بخواهیم توافق کنیم ما دارای یک اجماع ملی و عزم ملی در حوزه‌های دغدغه‌های غیرتمندانه فرهنگی هستیم که هیچ فردی حاضر نیست از آن عبور کرده و کنار برود اما به لحاظ اجرایی بطور یقین نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد تا الان موضوعات فرهنگی جوری بودند که دستگاه‌ها به لحاظ ماموریت سنتی خط فاصله‌ای داشتند و هرکدام در حوزه خود عمل می کردند.

*تا الان موضوع کتاب لگوتارتوریش با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود اما اگر همین کتاب بصورت صوتی و اینفوگرافیکی و قالب‌های مختلف در فضای مجازی به عنوان محتوای دیجیتال مطرح و بحث شود دستگاههای مختلف درباره آن مدعی خواهند شد.

*اساسا برنامه‌ها چیست؟ ما از قبل از تفاهم‌نامه‌ها، دنبال این بودیم نشست‌هایی را در ماه های گذشته بصورت مستمر بسیار صمیمی و هم افزا با تاکید بر مشترکات و دغدغه‌های فرهنگی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با موضوع کودک و نوجوان اخیرا داشتیم؛ موضوعی بود که همه صاحبنظران در لایه‌های مختلف زیست بوم فضای مجازی بر کودک تاکید کردند.

*همه نشست و جلسات مختلف با سکوها و پلتفرم‌ها در حوزه «وی او دی» تاکید دارند که ممیزی و نظارت محتوای فرهنگی را طالب هستند و نمی خواهند فعالیتی کنند که مخل فرهنگی باشد از این رو همه دنبال این هستیم که این موضوع به نحو احسن در سطح جامعه و کشور ارائه و اجرا شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

منتظر برخورد «قاطعانه و عبرت آموز» دستگاه قضا با سران اتفاقات اخیر هستیم

ی سپتامبر 25 , 2022
اعتمادآنلاین| احمد وحیدی، وزیر کشور در بیمارستان ولی عصر(عج) فراجا، از ۱۱ تن نیروهای فراجا که در اغتشاشات اخیر با چاقو، شمشیر، نارنجک، زیر گرفتن با ماشین و سنگ پراکنی مورد حمله قرار گرفته و آسیب دیده بودند، عیادت کرد و با برخی از آنها به گفت وگو پرداخت. به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000