چرا عراق به بن بست سیاسی رسید؟

اعتمادآنلاین|

مصطفی الکاظمی جمعه شب در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش در تلاش برای یافتن راه حل‌های پایدار برای بحران‌های منطقه‌ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نخست وزیر عراق گفت: عراق کشوری تاریخی است که ریشه‌های عمیقی در حافظه بشریت دارد، اما چالش‌های بسیار و سختی به ویژه در سطح کشمکش‌های سیاسی داخلی برای این کشور وجود دارد.

الکاظمی در ادامه با اشاره به اینکه عراقی‌ها با وجود شرایط سخت با روحیه و امید با تروریسم مبارزه و آن را شکست آن دادند، تصریح کرد: مردم ما فداکاری‌های بزرگی برای آزادسازی سرزمین‌های خود از چنگ گروهک های تروریستی داعش انجام دادند.

وی با تشکر از آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان عراق به خاطر حمایت ایشان از روند دموکراسی در عراق، گفت: نیروهای سیاسی در عراق نتوانستند بر سر تشکیل دولت توافق کنند و همین مساله باعث ایجاد بن بست سیاسی شده است.

نخست وزیر عراق افزود: دولت من خواستار گفت وگوی جدی و شفاف برای همه نیروهای سیاسی و احزاب مختلف در مورد راه‌های خروج از بحران شده است. برخی به خاطر اختلافات شخصی با من آرزوی شکست دولت در همه عرصه ها را دارند، من از همه طرف ها می خواهم که اختلافاتشان با من را خارج از چارچوب منافع ملت عراق حل و فصل کنند.

الکاظمی تاکید کرد: عراق به دنبال نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌ها و تلاش برای یافتن راه‌حل‌های صلح‌آمیز پایدار برای بحران‌های منطقه‌ای و اختلافات بین کشورهای منطقه است.

نخست وزیر عراق با بیان اینکه عراق در نزدیک کردن دیدگاه ها میان ایران و عربستان موفق عمل کرده است، عنوان کرد: ما در راستای کمک به ثبات منطقه از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

ایده جدید ترکیه در سازمان ملل؛ جهان بزرگ‌تر از پنج کشور است

ش سپتامبر 24 , 2022
اعتمادآنلاین| مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه در حاشیه هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با اتخاذ رویکردی جهان‌شمول‌تر، حق وتو اعضای دائم این نهاد را لغو کند. به گزارش مهر، چاووش‌اوغلو دراین‌باره گفت: معتقدیم که مجمع عمومی، شورای امنیت باید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000