مذاکره مستقیم ایران و آمریکا؛ از آمریکا اصرار از ایران انکار!

اعتمادآنلاین|

جلیل رحیمی جهان آبادی ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه بعید است در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل مذاکرات مستقیم بین ایران و آمریکا صورت گیرد، گفت: طرف آمریکا تمایل زیادی به گفتگو با مقامات ایرانی دارد به نحوی که در سفر روسای جمهور قبلی ایران چنین درخواستی بیان شده بود.

مهمترین بخش‌های گفت‌وگوی این نماینده مجلس یازدهم را در ادامه می‌خوانید:

*ایران از مذاکره مستقیم با آمریکا ترسی ندارد، این مدل مذاکره که روس ها و اروپایی ها پیشنهادات را بین ایران و آمریکا رد و بدل کنند راه و روش مرسومی نیست، حتی کشورهایی که با هم در جنگ مستقیم هستند برای صلح و تبادل اجساد سربازان مذاکره مستقیم می کنند.

رحیمی جهان آبادی

*بنابراین اگر مذاکره مستقیم هم صورت بگیرد تابویی شکسته نمی شود که بخواهیم به دولت هجمه ببریم. مذاکره مستقیم شیوه دیپلماتیک در روابط بین الملل است با این حساب اگر شرایطی برای گفتگوی رو در رو بین ایران و آمریکا صورت گیرد اشکال ندارد.

*ایران درباره حل مشکل عراق با آمریکا مذاکره مستقیم انجام داده است. نباید انجام چنین کاری را به تابوئی در جامعه تبدیل کرد از این رو بهتر است مذاکرات به جای اینکه از طریق واسطه هایی که منافعشان با توافق ایران و آمریکا سازگاری ندارد، دنبال شود، مستقیم مذاکره انجام گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

مالک برنامه دور همی صدا و سیماست/ مدیری دستمزدش را کامل گرفته است

پ سپتامبر 22 , 2022
اعتمادآنلاین| ناصر قدیر کاشانی تهیه‌کننده فصل پنجم «دورهمی» نسبت به صحبت های مهران مدیری که روز گذشته با انتشار ویدئویی در فضای مجازی اعلام کرد، در اعتراض به حوادث اخیر حاضر به پخش این برنامه از صداوسیما نیست.توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش مهر، وی درباره تعداد قسمت‌های باقی مانده این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000