اموال بلوکه شده ایران در آمریکا چگونه باید آزاد شود

اعتمادآنلاین|

شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در واکنش به پیگیری مجدد برای آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در آمریکا، گفت: علاوه بر آمریکا کشورهای متاثر از لابی ایالات متحده دست به بلوکه کردن اموال ایران زدند، این اقدام از نظر قواعد بین‌المللی جایگاهی ندارد و محکوم شده است.

به گزارش خانه ملت، مهم ترین بخش های گفت و گوی نماینده مردم قصر شیرین در مجلس را در ادامه می خوانید:

*از آنجا که نهادهای بین المللی تحت سلطه آمریکایی ها هستند و توجهی به این موضوع ندارد، حتی دادگاه های داخلی آمریکا طرح شکایت را حق ایران می دانند اما دولت های آمریکا و کشورهای دنبال روی آن نسبت به پرداخت اموال ایران تاخیر می کنند، با این حال چند کشور با وجود فشار آمریکا پول های بلوکه شده ایران را آزاد کرده اند.

شهریار حیدری

*اکنون که رئیس جمهور به سازمان ملل رفته ، فرصت خوبی است که آزادسازی اموال بلوکه شده ایران پیگیری شود و تیم های همراه رئیس جمهور لابی کرده و از ظرفیت های بین المللی برای آزاد سازی پول ها استفاده کنند.

* طبق قوانین بین الملل، کشور بلوکه کننده اموال باید علاوه برپرداخت اموال باید جریمه سال هایی که مال دست آنها بوده را هم پرداخت کنند، از این رو باید حق ایران تمام و کمال پرداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

واکنش رسمی سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی به تهدیدات سایبری اخیر

پ سپتامبر 22 , 2022
امیر خوراکیان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته است در روزهای اخیر تهدیدات و حملات سایبری انجام گرفته اما با اتخاذ تدابیر لازم مجالی برای ایجاد اخلال در خدمت رسانی به مردم صورت نپذیرفته است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000