ناو هواپیمابر آمریکا به کره جنوبی می‌رود

اعتمادآنلاین|

نیروی دریایی کره جنوبی در بحبوحه تنش‌های فزاینده با کره شمالی، در بیانیه‌ای از حضور ناو هواپیمابر آمریکایی در رزمایش مشترک با این کشور خبر داد و عنوان داشت: «ناو هواپیمابر آمریکایی رونالد ریگان برای برگزاری رزمایش‌های مشترک روز جمعه به پایگاه نیروی دریایی کره جنوبی – واقع در جنوب شهر بندری "بوسان" خواهد رسید.»

به گزارش ایسنا، به گفته وزارت دفاع کره جنوبی، این اولین رزمایش‌های مشترک ناوهواپیمابر آمریکایی در نزدیکی شبه جزیره کره از سال ۲۰۱۷ خواهد بود، درست هنگامی که ایالات متحده سه ناوهواپیمابر از جمله ریگان را برای رزمایش‌های آبی با کره جنوبی در پاسخ به آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی فرستاد.

این اقدام کره جنوبی و آمریکا پس از آن صورت می‌گیرد که رهبر کره شمالی چندی پیش در اظهاراتی تاکید کرد، وضعیت هسته‌ای این کشور "برگشت ناپذیر" شده و ارتش کره شمالی اکنون اجازه استفاده "خودکار" از تسلیحات اتمی را دارد.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در این بیانیه آمده است: «از طریق برگزاری رزمایش‌های مشترک، نیروهای دریایی هر دو کشور قصد دارند آمادگی نظامی خود را ارتقاء ببخشند و همچنین عزم و اراده راسخ خود درخصوص صلح و ثبات در شبه جزیره کره را نشان دهند.»

کره شمالی همچنین از رزمایش‌های مشترک پیشین میان ایالات متحده و کره جنوبی انتقاد کرد و آن‌ها را "تمرینی برای جنگ" خواند و خاطرنشان کرد که این رزمایش‌ها بیانگر "سیاست‌های خصمانه" واشنگتن و سئول است.

برخی از تحلیلگران معتقدند که اقدامات کره شمالی صریحا نشان می‌دهد تا زمانی که ایالات متحده این کشور را به عنوان یک کشور هسته‌ای به رسمیت نشناسد، کره شمالی علاقه‌ای به بازگشت به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

همچنان توافق هسته‌ای با ایران دور از دسترس است

س سپتامبر 20 , 2022
اعتمادآنلاین| آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در هفتاد و هفتمین جلسه مجمع عممی سازمان ملل در نیویورک در خصوص مسئله هسته ای ایران و مذاکرات برجام گفت: رسیدن توافق هسته‌ای با ایران همچنان دور از دسترس به نظر می‌‍رسد. به گزارش ایسنا، به نقل از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000