بررسی کتاب «فاشیسم ابدی» «امبرتو اکو» با حضور «غلامرضا امامی» مترجم

بررسی کتاب «فاشیسم ابدی» «امبرتو اکو» با حضور «غلامرضا امامی» مترجم

فاشیسم ابدی امبرتو اکو نویسنده فقید ایتالیایی با ترجمه غلامرضا امامی در نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کتاب فاشیسم ابدی اثر امبرتو اکو ترجمه غلامرضا امامی مترجم چیره‌دست، چهارشنبه ۳۰ شهریور در عصر چهارشنبه های بخارا بررسی می شود.

این نشست ساعت ۶ عصر با حضور غلامرضا امامی مترجم، احسان شریعتی، سعید محبی و علی دهباشی در کتابفروشی فرهنگان فرشته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«فاشیسم ابدی» اثر اومبرتو اکو ترجمه غلامرضا امامی در ۳۶۳ صفحه توسط خانه فرهنگ و هنر گویا روانه بازار کتاب شده است. این کتاب شامل ترجمه مقاله مفصل اکو درباره فاشیسم و همچنین برخی دیگر از یادداشت‌ها و گفت‌وگوهای مطبوعاتی این فیلسوف و اندیشمند فقید و اثرگذار ایتالیایی است.

بررسی کتاب «فاشیسم ابدی» «امبرتو اکو» با حضور «غلامرضا امامی» مترجم

اومبرتو اکو (۱۹۳۳م – ۲۰۱۶م)، نویسنده. استاد دانشگاه، فیلسوف و روزنامه‌نگار نامی ایتالیایی است. اورا غول قرن می‌نامند و سیاره‌ای در کهکشان به نام وی نامیده‌اند. کتاب‌های اکو به بیشتر زبان‌ها ترجمه شده و در میلیون‌ها نسخه منتشر شده است. نوشته نخست کتاب به ویژگی‌های فاشیسم و جوامع فاشیستی می‌پردازد.

غلامرضا امامی (متولد ۱۳۲۵، اراک) نویسنده، مترجم و سرویراستار ایرانی، از ویراستاران و مدیران انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به شمار می‌آید. پس از انقلاب به ایتالیا رفت و سال‌هاست که مقیم رم می‌باشد. تاکنون بیش از هفتاد کتاب از آثار نویسندگانی چون ایتالو کالوینو، اوریانا فالاچی، جانی روداری، لئو لیونی، کارلو کولودی، غسان کنفانی، عبدالرحمن شرقاوی، محمود درویش، اری دلوکا و زکریا تامر به ترجمه وی از زبان‌های ایتالیایی و عربی نشر یافته و با اخذ جوایز برجسته ملی و جهانی مورد استقبال خوانندگان ایرانی قرار گرفته است. گذشته از کتاب‌ها، صدها یادداشت در مطبوعات ایران در زمینه مباحث فرهنگی و اجتماعی از او به چاپ رسیده است. همچنین بیش از ده کتاب به ترجمه وی به زبان ایتالیایی نشر یافته که از جمله آنها «انتولوژی شعر معاصر ایران» است.

این نشست در ساعت شش بعدازظهر چهارشنبه سی‌ام شهریورماه ۱۴۰۱ در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: فرشته، خیابان فیضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار می‌شود.

بررسی کتاب «فاشیسم ابدی» «امبرتو اکو» با حضور «غلامرضا امامی» مترجم

۵۷۵۷

پست بعدی

بازنشستگان بخوانند/ اطلاعیه مهم سازمان تامین‌اجتماعی درباره حقوق مستمری‌بگیران

د سپتامبر 19 , 2022
سازمان تامین‌اجتماعی با رد شایعات مربوط به عدم اعمال افزایش مستمری بازنشستگان سایر سطوح اعلام کرد: طبق وعده مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی، مستمری شهریور ماه بازنشستگان سایر سطوح با اعمال افزایش موضوع مصوبه شورای عالی کار محاسبه شده و در حال پرداخت است.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000