روزنامه دولت: مرگ مهسا امینی فقط یک «اتفاق» بود

اعتمادآنلاین|

مهدی جمشیدی، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در یادداشتی با عنوان «یک اتفاق ناخوشایند از دریچه امنیت اخلاقی» نوشت: آنچه که رخ داد، فقط یک «اتفاق» بود که در پهنه گسترده کارنامه پلیس امنیت اخلاقی، نظیر و شبیهی ندارد. از این‌رو، نباید از یک حادثه ناخواسته و غیرارادی، «نتایج ساختاری» گرفت و هیجان‌زده و ناموجه، «روندها» را ناصواب معرفی کرد.

به گزارش ایران، در ادامه این یادداشت نویس از عملکرد پلیس دفاع کرده و نوشته: آری، ضعف‌ها و کاستی‌ها در این زمینه، قابل‌انکار نیستند و نباید از آنها غفلت کرد، اما سخن در این است که نباید «مبالغه» کرد و دلالت‌هایی را بیش از کشش درونی این حادثه به آن نسبت داد.

جمشیدی با تاکید بر اینکه «دولت اسلامی وظیفه دارد در عرصه عمومی، مداخله کند» نوشته است: پس سخن درباره «عرصه عمومی» است و نه «عرصه خصوصی». دولت از طریق قانون به میان می‌آید و مجال نمی‌دهد کسانی در جامعه به فسق و فجور بپردازند و فضای عمومی و مشترک را آلوده نمایند. اگر این تفاوت‌ها و تمایزها در نظر گرفته شوند، چه‌بسا بسیاری از مخالفت‌ها و لجاجت‌ها فروکش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 1

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 1 رای مخالف

پست بعدی

جزئیات تازه از مرگ شلیر رسولی

ی سپتامبر 18 , 2022
همشهری نوشت: چند روز پس از مرگ هولناک شلیر رسولی، زنی که برای فرار از دست مردی که نیت سوئی داشت خودش را از پنجره خانه بیرون انداخته بود جزئیات تازه‌ای از این حادثه هولناک افشا شد.

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000