پرستاران به دلیل کمبود نیرو مجبور به اضافه کاری هستند

اعتمادآنلاین|

محمد شریفی مقدم، دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده های پرستاری در بخش های دولتی و آزاد در طول ده سال گذشته بدون دلیل و کار کارشناسی بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و بدون تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی از پنج هزار نفر ظرفیت پذیرش به ده هزار نفر در سال افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، گفته وی تربیت پرستار خارج از دانشکده های پرستاری دانشگاه های علوم پزشکی در مجتمع های عالی سلامت سبب به خطر افتادن سلامتی مردم و بیماران می شود. احداث مجتمع های عالی سلامت در حالی است که ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیکار در کشور داریم.

او افزود: تاسیس مجتمع های عالی سلامت در شهرهایی که زیرساخت لازم، امکانات و حتی مربی ممتاز ندارند؛ هیچ ضرورتی نخواهد داشت. در حال حاضر هشت مجتمع عالی سلامت با هدف پذیرش و تربیت نیروی پرستار خارج از چهارچوب دانشکده های پرستاری فعالیت می کنند.

او گفت: در حال حاضر هنوز بیمارستان ها دچار کمبود شدید نیروی پرستار هستند. برخی از پرستاران مجبور به اضافه کار اجباری به خاطر نبود نیرو هستند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

طرح مالیات بر عایدی سرمایه در انتظار ورود به صحن مجلس

ی سپتامبر 18 , 2022
اعتمادآنلاین| در شرایطی که سود حاصل از سرمایه‌گذاری در بازارهای غیرمولد، بیشتر از سود ناشی از سرمایه‌گذاری در بخش تولید باشد، سرمایه‌های سرگردان به این سمت حرکت خواهند کرد. از همین رو دولت‌ها تلاش می‌کنند با اجرای سیاست‌هایی، مانع بروز چنین شرایطی شوند؛ چراکه در صورت برهم خوردن این نامعادله […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000