کبری خزعلی به آمریکا رفت؟

اعتمادآنلاین|

روزنامه آرمان ملی نوشت: اگر فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» یک هفته از رسانه‌ای شدن این فرمان رئیس جمهور گذشته بود اما نه فرزندی برگشت و نه پدر و مادری نزد فرزندانشان رفتند. ظاهرا قرار نیست حواشی فرزندان خارج نشین برخی مسئولان پایان داشته باشد .

حتی دیروز خبری به نقل از برنا درباره استعفای زاهدی وفا گزینه پیشنهادی وزارت کار به دلیل حضور فرزندش درخارج از کشور منتشر شد که عمر کوتاهی داشت و برنا نوشت:« عصر دیروز (چهارشنبه) خبری با تیتر «استعفای زاهدی وفا در حاشیه جلسه امروز دولت» و مضمون اینکه «محمد مهدی زاهدی وفا در نامه ای به رئیس جمهور استعفای خود را از کاندیداتوری و سرپرستی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی اعلام نمود» در برخی رسانه‌ها و کانال‌های خبری به نقل از خبرگزاری برنا درحال انتشار است. این خبر در هیچ یکی از خروجی‌های خبرگزاری برنا منتشر نشده و از اساس کذب است. »

ایسنا هم نوشت: «در پی انتشار خبر استعفای زاهدی وفا، سرپرست فعلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، صحت این خبر تکذیب و جعلی خوانده شد .»

واکنشی از زاهدی وفا درباره حضور فرزندش در خارج کشور منتشر نشده بود تا اینکه عصر دیروز ابوالفضل عمویی؛ عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ضمن رد ادعای طرح شده در فضای مجازی درباره دوتابعیتی بودن فرزندان وزیر پیشنهادی کار در توضیح این مطلب گفت: در این موضوع، من از شخص آقای زاهدی وفا سوال کردم، وی توضیح داد که هرچند همزمان با دوران تحصیلش در کانادا به عنوان دانشجوی بورسیه وزارت علوم و اقامت در آن کشور فرزندان ایشان نیز در آن زمان متولد شده‌اند، اما ایشان هیچ اقدامی برای اخذ تابعیت برای آنها نکرده است و این فرزندان هیچگاه کد تامین اجتماعی کشور کانادا را نداشته و در کانادا نیز اقامت ندارند و حتی پس از پایان دوران تحصیل پدر و بازگشت به ایران هیچ سفر خارجی بجز عتبات عالیات نداشته‌اند.

خبری از بازگشت دیگر فرزندان خارج نشین نیست از جمله برخی نوادگان آیت ا… خزعلی. مهدی خزعلی که حضور فرزندان دو خواهرش را افشا کرد یا ادعاهایی که درباره حضور فرزند گزینه پیشنهای برای وزارت کار است. ماجرا از زمانی آغاز شد که رئیس جمهور گفت: « اگر فرزند به خارج رفت، پدر هم برود» پس از آن بود که افشاگری‌ها درباره مسئولانی که فرزندانشان در خارح کشور هستند آغاز شد که نتایج جالبی داشت و مشخص شد فرزندان انسیه و کبری خزعلی در خارج کشور هستند . اکنون بیش از یک هفته از دستور رئیسی گذشته اما نه تنها خبری از بازگشت فرزندان انسیه وکبری یا اقامت این دو خواهر در کنارفرزندانشان نیست.

ابهام دفاع دیرهنگام انسیه خزعلی و همسرش

در ابتدا انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور که تصور نمی‌کرد حضور فرزندش در خارج کشور هویدا شود؛ نوشت: « اما امروز برخی با ذوق‌زدگی از مهاجرت فرزند اینجانب گفتند؛ درحالی که سفر موقت کاری وی جهت توسعه و پشتیبانی مجموعه دانش‌بنیانی است که در ایران با تعداد زیادی از دانشجویان کامپیوتر فعال است. خوشبختانه این پروژه کاری رو به اتمام بوده و وی در ماه‌های آینده به کشور باز می‌گردد. اگرچه ایشان متاهل و مستقل است، ولی هرگز قصد مهاجرت ندارند. بی‌شک بسترسازی برای تقویت فعالیت‌های دانش بنیان جاری در کشور، برخاسته از تعلق به وطن و مسئولیت‌پذیری است.»

خبرآنلاین در آن مقطع نوشت: « کاربران به جست‌وجوی سوابق حمید آقازاده انسیه خزعلی پرداختند و بعضی کاربران اینترنت ادعا کردند حمید رضازاده پسر انسیه خزعلی که در کانادا به سر می‌برد، در شرکت نرم‌افزاری بترنت «betternet» مشغول به کار است. جست‌وجوها نشان می‌داد شرکت betternet در حوزه وی‌پی‌ان و فیلترشکن فعالیت می‌کند.»

پدر هم بالاخره وارد گود شد و روز گذشته در همین زمینه سید محمدرضا رضازاده همسر معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به مسائل طرح شده در خصوص مهاجرت فرزندش و فعالیت در شرکتی موسوم به بترنت اظهار داشت: با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت و بررسی مطالب، مشخص خواهد شد که مالکیت بترنت در شش سال گذشته، قبل از ورود سید حمیدرضا به کانادا چند بار جابه‌جا شده و هم اکنون متعلق به شرکت pango زیر مجموعه شرکتی به نام Aura است. رضا زاده تصریح کرد: ادعای صورت گرفته در مورد مالکیت و مسئولیت سیدحمیدرضا بر بترنت که تصویر آن مکررا در حال پخش است برگرفته از وب سایت‌هایی است که صرفا اطلاعات موجود در اینترنت را فارغ از معتبر بودن یا نبودن منابع اصلی جمع‌آوری می‌کنند که بخشی از این اطلاعات می‌تواند درست باشد و برخی هم نامعتبر است.

همسر انسیه خزعلی با اشاره به اینکه بخشی از این مطالب با استناد به سایت‌های نشردهنده رزومه طرح شده، خاطرنشان کرد: فرزندش در هیچ یک از این سایت‌ها که به اشتباه سایت‌های رزومه آنلاین تعبیر شده صفحه شخصی ندارد و این حق برای ایشان محفوظ است که با تماس با این سایت‌ها و احراز هویت خویش، درخواست برداشتن صفحه مرتبط با خود را انجام دهند.

مخفی‌کاری برای چه؟

دیروز پس از توضیح درباره اینکه حمید رضازاده در شرکت «بترنت» فعالیت دارد، در پروفایل خود او ذکر شده بود اما بعد از اینکه مشخص شد این شرکت در کار فروش فیلترشکن است، او پروفایل خود را غیرفعال و رزومه‌اش را مخفی کرد! خبرگزاری فارس هم به کمک او آمد و دیروز نوشت : یکی از نزدیکان خانواده مرحوم آیت‌ا… خزعلی به فارس گفت: «فرزند خانم خزعلی هیچگاه درگیر هیچ نوع فعالیتی در زمینه فروش VPN به کاربران ایرانی چه در زمان حضور در ایران چه در زمان حضور در کانادا نبوده است و شایعه جمع آوری اطلاعات کاربران ایرانی از این طریق کذب محض است. ادعای مالکیت شرکت فیلتر شکن مراجعه به اینترنت به راحتی می‌توان دریافت که شرکت بترنت متعلق به شرکت پان گو در آمریکاست و هیچ مالکیت یا مسئولیتی سید حمیدرضا زاده در آن ندارد.» نکته قابل تامل دیگر آنجاست که محمد جرجندی فعال فناوری نخستین کسی بود که این موضوع را افشا کرد.

کبری خزعلی سکوت کرد

پذیرش آنچه دیروز منتشر شد از جهاتی مشکل است چرا که یک هفته از انتشار خبر حضور فرزند خزعلی در کانادا می‌گذرد و در این مدت پدر خانواده سکوت اختیار و انسیه خزعلی هم تنها به انتشار یک توئیت بسنده کرد. کبری خزعلی همین اقدامات را هم انجام نداد و سکوت کرد. عدم واکنش کبری خزعلی به اظهارات برادرش مبنی برحضور دو فرزند او در آمریکا این شائبه را ایجاد کرد که شاید او به فرمان رئیس‌جمهور عمل کرده و به نزد فرزندانش رفته است!

آیا این خبر مفید بود؟ 2 0

نتیجه بر اساس 2 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

توافق بایدن با کارگران راه آهن از ترس اعتصابات

پ سپتامبر 15 , 2022
اعتمادآنلاین| جو بایدن روز پنجشنبه در بیانیه‌ای که توسط کاخ سفید منتشر شد، اعلام کرد که شرکت‌ها و اتحادیه‌های راه‌آهن ایالات متحده برای جلوگیری از اعتصاب‌های گسترده آخر هفته در این کشور به توافق اصولی دست یافتند. به گزارش ایرنا، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، این بیانیه مدعی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000