در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایری نداشتیم

اعتمادآنلاین|

مصطفی جمالی شامگاه چهارشنبه در حاشیه بازدید از اداره‌کل انتقال خون استان زنجان گفت: در حال حاضر وضعیت اهدای خون بسیار مطلوب است.

به گزارش مهر، وی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت اهدای خون و بانک خون توضیحاتی داد که می خوانید:

*خوشبختانه در طول تاریخ انتقال خون چنین ذخایری نداشتیم و اهداکنندگان خون، سرداران گمنام سلامت هستند که بسیار نقش حیاتی در نظام سلامت دارند و همه ملت مدیون آنان هستند.

*طی سال گذشته در استان‌ها اهدای خون بیش از ۱۵ تا ۲۰ درصد رشد داشته است.

*طی سال گذشته بیش از ۲ میلیون اهدای خون در کشور انجام شده و طبق بازدیدهای دوره‌ای از مراکز انتقال خون کشور، مرکز انتقال خون استان زنجان از لحاظ کیفیت ارائه خدمات، رعایت استانداردها و زیرساخت‌های موجود بهترین مرکز کشور است.

*فرسودگی تجهیزات در مراکز انتقال خون کشور از جمله مشکلات انتقال خون است و تجهیزات سازمان انتقال خون از ستاد مرکزی تأمین می‌شود و مشابه یکدیگر است اما اکنون به دلیل فرسودگی تجهیزات دچار مشکل شده‌ایم.

*متاسفانه طی سالیان گذشته نتوانستیم تجهیزات را خریداری کنیم و با توجه به افزایش تخت‌های بیمارستانی در کشور، نیاز به خون نیز افزایش پیدا کرد متاسفانه از لحاظ تعداد پرسنل و بودجه سازمان انتقال خون رشدی نداشته است.

*برخی تیم‌های سیار در برخی نقاط کشور مستقر شدند.

*اهداکنندگان، نذر خون را به روزهای خاص موکول نکنند و سعی کنند در روزهای دیگر نیز به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

*زنجان در خصوص نذر خون پیشگام بوده و نظم برقرار شده در آن بی‌نظیر است.

*اهدای خون در فصل سرما در استان‌های سردسیر، ایام ماه رمضان، عید باستانی نوروز و آلودگی هوا در شهرهای بزرگ، مراجعه به مراکز انتقال خون کشور کاهش پیدا می‌کند.

*در کشورهای توسعه یافته حدود ۵۰ درصد است.

*طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت در خصوص شاخص‌های سلامت خون در ایران؛ در حد استانداردهای اروپا و آمریکا بوده و از لحاظ کمی و کیفی بهترین وضعیت اهدای خون را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

عذر بدتر از گناه پدر و مادر / ادامه پس لرزه های مهاجرت جنجال برانگیز فرزند معاون رئیسی

پ سپتامبر 15 , 2022
شرق نوشت: مقوله مهاجرت فرزندان مسئولان به خودی خود برای افکار عمومی مسئله‌ساز نیست، آنچه برای آنها مهم است، این است که چرا برخی مسئولان که‌ فریاد مرگ بر آمریکا سرمی‌دهند، فرزندان خود را به آغوش غرب فرستاده و مردم را به مقاومت در برابر سختی‌ها تشویق می‌کنند؟

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000