جان نیم میلیون کودک سومالیایی در معرض خطر مرگ قرار دارد

اعتمادآنلاین|

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز سه شنبه افزود، انتظار می‌رود بیش از نیم میلیون کودک خردسال در سومالی از سوء تغذیه شدید رنج ببرند، زیرا این کشور با قحطی قریب‌الوقوع مواجه است.

به گزارش ایرنا، به نقل از آناتولی، یونیسف در بیانیه‌ای تصریح کرد: در سومالی با ۵۱۳هزار کودک در معرض خطر مرگ روبه‌رو هستیم و تا کنون در قرن حاضر با چنین کابوسی مواجه نبودیم.

سومالی شاهد یکی از بدترین خشکسالی‌ها در تاریخ اخیر این کشور است که تاکنون جان چندین نفر را گرفته و بیش از یک میلیون نفر را آواره کرده است.

مارتین گریفیث مسئول امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هفته گذشته، از قحطی قریب‌الوقوع در کشور سومالی خبر داده بود.

وی در کنفرانسی خبری در موگادیشو پایتخت سومالی گفت حدود ۲۱۳هزار نفر در گرسنگی زندگی می‌کنند و نیاز ضروری به کمک‌های بشردوستانه دارند.

در آمارهای هفته گذشته یونیسف اعلام شد که ۷۳۰ کودک در مراکز بهداشتی سومالی به خاطر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟ 0 0

نتیجه بر اساس 0 رای موافق و 0 رای مخالف

پست بعدی

یونان از تاریخ درس عبرت گرفته و وارد ماجراجویی نشود

س سپتامبر 13 , 2022
اعتمادآنلاین| خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز سه شنبه در مراسم ضیافت روز ملی مالزی در هتلی در آنکارا در ارتباط با افزایش اقدامات یونان در منطقه به خبرنگاران گفت: (به آن‌ ها) می‌ گوییم که از تاریخ درس عبرت گرفته و وارد ماجراجویی‌ های جدید نشوید. به گزارش مهر، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000